استفاده از دسته ایکس‌باکس در نیروی دریایی آمریکا

عصر کالا- هر زمان که نام پریسکوپ‌ زیردریایی به‌گوشمان می‌رسد، ناخودآگاه یاد شخصی در داخل زیردریایی می‌افتیم که یک چشم خود را درون لوله‌ای قرار داده و روی سطح آب را مشاهده می‌کند. اما حقیقت این است که این سبک همانند تلفن‌های سکه‌ای قدیمی منسوخ شده است. امروزه این کار با استفاده از دوربین‌های پیشرفته و صفحه‌نمایش‌های بزرگ انجام می‌شود. البته به‌زودی با استفاده از دسته‌های ایکس‌باکس!

استفاده از دسته ایکس‌باکس در نیروی دریایی آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آی تی ایران، گزارش‌ها حاکی از تصمیم نیروی دریایی ارتش آمریکا برای استفاده از دسته ایکس‌باکس برای کنترل پریسکوپ زیردریایی‌ها است. گفته می‌شود نیروی دریایی ایالت کلرادو قرار است این طرح را به‌زودی اجرا کند. امروزه پریسکوپ‌های لوله‌ای قدیم جای خود را به دیرک‌های فوتونیک 360 درجه‌ای داده‌اند که به اپراتور امکان مشاهده هدف با طیف‌های نوری مختلف را می‌دهند و همچنین حجم کمتری را هم نسبت به‌مدل‌ پیشین اشغال می‌کنند. در داخل اتاق کنترل نیز تصاویر به‌دست آمده از این پریسکوپ‌های پیشرفته روی نمایشگرهای بزرگ نمایش داده می‌شوند. تصمیم به استفاده از دسته ایکس‌باکس، پس از جلسه بین نیروی دریایی و افسران جوان در جهت یافتن روشی آسان‌تر برای کنترل پریسکوپ‌ها اتخاذ شد.

    دسته‌های 38 هزار دلاری فعلی که در زیردریایی‌ها استفاده می‌شوند، شامل یک پنل کنترل و یک دسته هستند که اپراتورهای پریسکوپ‌ها همواره به سنگینی و بدقلق بودن آنها معترض بودند. حال نه‌تنها دسته‌های ایکس‌باکس 37.970 دلار ارزان‌تر هستند بلکه جزو وسایلی هستند که اکثر افسران و اپراتورهای جوان با آنها آشنایی دارند و به‌همین دلیل خیلی سریع می‌توانند نحوه کار کردن با آنها را یاد بگیرند و همین مساله ساعت‌ها از آموزش‌های عملی خواهد کاست. نیروی دریایی آمریکا مدت‌ها است که با همکاری شرکت Lockheed Martin قصد دارد تجهیزات فعلی را با تجهیزات پیشرفته و ارزان‌قیمت امروزی جایگزین کرده و یادگیری را برای افسران تازه‌وارد آسان‌تر کند. این دسته‌های ایکس‌باکس قرار است به‌زودی به‌عنوان دسته کنترل اصلی پریسکوپ‌های زیردریایی‌ها استفاده شوند و همچنین پس از مدرنیزه کردن زیردریایی‌های نیروی دریایی ایالت ویرجینیا، در آنجا نیز به کارگرفته خواهند شد. به ‌نظر می‌رسد ارتش آمریکا قصد دارد تمام تجهیزات نظامی خود را در آینده با استفاده از صفحات کنترل مشابه آی‌پد و دسته‌های مشابه دسته ایکس‌باکس کنترل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر