انتقال گرما، سرما و درد در دنیای واقعیت مجازی ممکن شد

عصر کالا- در حالی که ابزار مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی تنها حس حضور در یک دنیای سه بعدی را به مخاطب القا می کند، یک شرکت نوپا بر روی جنبه های حسی این فناوری متمرکز شده است.

انتقال گرما، سرما و درد در دنیای واقعیت مجازی ممکن شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انگجت، شرکت کره ای TEGway یک ابزار برقی حرارتی منعطف و کوچک به نام TED طراحی کرده که به سرعت گرم یا سرد می شود و بازه حرارتی آن از 4 تا 40 درجه سلیسیوس در نوسان است.

    کاربر این ابزار می تواند در آن واحد گرما یا سرما را در نقاط مختلف آن احساس کند که این امر منجر به شبیه سازی حس درد بر روی پوست بدن نیز می شود.

    دستگاه تولیدی این شرکت ThermoReal نام دارد و قرار است با نصب آن بر روی جوی استیک ها، دستکش ها، صندلی ها، لباس ها و ... تجربه جدیدی از کاربرد فناوری واقعیت مجازی به افراد منتقل شود.

    این دستگاه با برقراری جریان الکتریکی در مجموعه ای از نیمه هادی های برقی حرارتی خود، جریان گرما یا سرما را بین لایه های بالایی و پایینی دستگاه برقرار می سازد. انعطاف این سیستم و قابلیت افزودن آن به دستگاههای مختلف برقی، آن را به گزینه ای جذاب برای شرکت های فناوری مبدل کرده است.

    به عنوان مثال با افزودن این سیستم به دسته های بازی می توان حس گرما و سرما و درد را در صحنه های مختلف به کاربر منتقل کرد. همچنین استفاده از ابزار مذکور در کنار هدست های واقعیت مجازی باعث می شود کاربر نه تنها خود را از نظر فیزیکی در آن محیط حس کند، بلکه به علت القای احساس تغییر دما شرایط برای کاربران به طور کامل تری بازسازی خواهد شد. شرکت سازنده در حال مذاکره با تعدادی از شرکت های نرم افزاری و سخت افزاری برای افزودن TED به تولیدات آنهاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر