گوگل واقعیت افزوده را در مرورگر آزمایش می کند

عصر کالا- گوگل دموی اولیه ای از واقعیت افزوده در مرورگر وب را ارائه کرده است. کاربر می تواند با کمک فناوری جدید، بدون نیاز از یک اپلیکیشن مخصوص فضای واقعیت افزوده را تجربه کند.

گوگل واقعیت افزوده را در مرورگر آزمایش می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, گوگل مشغول توسعه واقعیت افزوده در فضای وب است. با کمک این فناوری می توان بی نیاز از یک اپلیکیشن مخصوص به تجربه ای خارق العاده دست یافت و از آن در حوزه آموزش استفاده کرد.

    این شرکت به تازگی Chacmool را ارائه کرده که قبلا نیز دموی اولیه آن برای مرورگر Chrome Canary رونمایی شده بود. Chacmoolبا استفاده از فرمت WebXR تجربه واقعیت افزوده را برای آموزش در مرورگر وب فراهم می کند.

    برای استفاده از آن کاربر باید یک موبایل همخوان باARCore  و مجهز به اندروید اورئو و البته مرورگر Cananry داشته باشد. کاربر می تواند اطراف یک مجسمه مزوآمریکن ( منطقه مرکزی قاره آمریکا از مکزیک تا بلیز) و توضیحات آن را بخواند، مانند آنکه بدون عینک و به طور معمول مشغول بازدید از موزه است.

    البته به کارگیری این فناوری به انطباقWebXR نیازمند است و علاوه بر آن نسخه کروم باید ارتقا یابد و به طور گسترده تر از ِARCoreپشتیبانی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر