از ساخته دست کارگر ایرانی حمایت کنیم

عصر کالا- به اعتقاد رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار راه برون رفت از معضل بیکاری و رکود بنگاه‌ها، حمایت از تولید ساخته دست کارگران زحمتکش کشور است.

از ساخته دست کارگر ایرانی حمایت کنیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، اولیا علی بیگی در ارزیابی نام‌گذاری سال 1397 به نام حمایت از کالای ایرانی، گفت: چند سالی است که نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری با موضوع اقتصادی صورت می‌گیرد و نشان دهنده این است که سیاست‌های کلان نظام برای موضوع اقتصاد که پیش زمینه رفاه جامعه است، اهمیت خاصی قایل است ولی شعار امسال بیشتر دولت،‌ تولیدکنندگان و کارگران را مخاطب قرار داده و باید بیش از دیگران به این نکته توجه کنند.
    وی افزود: دولت وظیفه دارد تولیدکنندگان را مورد حمایت قرار بدهد و سرمایه‌گذاری‌ها را تسهیل کند تا تولیدکننده با خیالی آسوده تولید کند و نگرانی برای سرمایه‌گذاری نداشته باشد.
    رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار ادامه داد: وقتی بحث کمک به تولید مطرح می‌شود، همه تصور می‌کنند که دولت باید به کارآفرینان نقدینگی تزریق کند در صورتی که تجربه گذشته نشان داده که توزیع پول نه تنها به تولید کمک نمی‌کند بلکه به ایجاد اشتغال هم منجر نمی‌شود.
    علی بیگی گفت: دولت مهمترین مسئولیت را در تحقق شعار امسال دارد و باید تولیدکنندگان داخلی را شناسایی کند نه آنهایی که کار مونتاژ می‌کنند و واسطه چین و ایران شده‌اند، بلکه به تولیدکننده داخلی اهمیت بدهد و از کارخانه‌های داخلی حمایت کند.
    او با اشاره به کالاهای مشابه داخلی که از خارج وارد کشور می‌شود، گفت: این امر یا نشانه بی‌اعتمادی ماست یا تنها به سود نگاه می‌کنیم. خیلی از تولیدات ما در خارج تولید می‌شود ولی با برند ایرانی در بازارهای داخلی توزیع می‌شود که باید با این نگرش مبارزه کرد و دولت تولیدکننده‌ای را مورد حمایت قرار دهد که در داخل تولید می‌کند.
    رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار ادامه داد: تولیدکنندگان هم در قبال شعار امسال وظیفه‌ای دارند. نمی‌گوییم دنبال سود نباشند ولی نباید همه توجهشان معطوف به سود باشد بلکه باید تلاش کنند با مدیریت و برنامه‌ریزی به سمت تولید کالاهای با کیفیت حرکت کنند و کالای با دوام و با کیفیت را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار بدهند چراکه اگر مصرف کننده احساس کند تولید داخلی با تولید خارجی رقابت می‌کند قطعا از جنس ایرانی خرید می‌کند و به سراغ محصول خارجی نمی‌رود.
    علی بیگی گفت: اگر امروز می‌بینیم که در سطح جامعه بی اعتمادی نسبت به تولید داخلی وجود دارد به دلیل عدم کیفیت محصول است اما اگر تولیدکننده کیفیت را ارتقاء بدهد مصرف کننده با اشتیاق به سمت مصرف داخلی می‌رود. در بخش نیروی کار هم، کارگر به عنوان عامل توسعه می‌تواند در کنار کارفرما به کار تولید بپردازد و وجدان کاری را سرلوحه امور در محیط کار قرار بدهد.
    این مقام ارشد کارگری با تاکید بر نقش مردم در حمایت از کالای ایرانی، گفت: مردم هم با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وضعیت بیکاری جوانان به ویژه تحصیل‌کردگان باید به این باور برسند که از تولید ملی حمایت کنند چرا که راه برون رفت از معضل بیکاری و رکود بنگاه‌ها، حمایت از تولید ساخته دست کارگران زحمتکش کشور است.
    سال 1397 از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است. طی سالهای گذشته غالب نامگذاری‌ها با رویکرد مسایل اقتصادی و توجه به معیشت مردم بوده است. حمایت از کالای ایرانی یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود و بر این اساس تمام آحاد جامعه اعم از مسئولان، تولیدکنندگان، کارگران و مردم به عنوان مصرف کنندگان در قبال تحقق شعار امسال مسئولند.
    نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی و مصرف تولید داخلی ضمن حفظ اشتغال موجود از تعطیلی کارخانه‌ها،‌ ریزش نیروهای کار و بیکاری جلوگیری کرده و زمینه تقویت و تولید ملی و رونق بازار کار را فراهم می‌کند، در حالی که مصرف کالای خارجی، گسترش قاچاق از مبادی ورودی، بیکاری چند میلیون نفری جوانان کشور، تعطیلی کارخانه‌ها، بروز ناهنجاری‌های اخلاقی و آسیب های اجتماعی، نارضایتی در جامعه و رکود اقتصادی را به دنبال دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر