چرا در ایران گوشی تلفن همراه ساخته نمی‌شود؟

عصر کالا- رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: در برخی زمینه‌ها دانش لحظه‌ای حکم‌فرماست و تولید نیاز به سرمایه‌ بالا دارد.

چرا در ایران گوشی تلفن همراه ساخته نمی‌شود؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, محمد طحان‌پور در پاسخ به این سوال که در گذشته در اخبار اعلام شده بود تا پایان امسال احتمال می‌رود یکی از برندهای تولید گوشی تلفن همراه به فعالیت در ایران بپردازد، توضیح داد: تولید گوشی تلفن همراه سرمایه بسیار می‌خواهد، چرا که دانش این بخش لحظه‌ای بوده و به سرعت تکراری می‌شود.

    وی ادامه داد: طبیعی است در چنین شرایطی فعالیت در کشورهای مختلف دشوار خواهد شد.

    رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در عین حال گفت: به عنوان مثال اکنون در حوزه کولر گازی هم ما یک برند داخلی نداریم. در حالیکه امکان تولید در این بخش و سرمایه‌گذاری وجود دارد اما باید توجه داشت که در ساخت کولر گازی اصل، کمپرسور است که در حال حاضر در دنیا تنها پنج کارخانه به تولید این قطعه می‌پردازند.

    طحان‌پور با اشاره به گردش مالی 8000 میلیاردی لوازم خانگی در ایران، بیان کرد:‌ در حال حاضر آمار دقیقی در دست نیست که معلوم شود از این کالاها چه میزان آن داخلی است و چه میزان محصول خارجی است. زمانی گفته می‌شد که 70 درصد کالاهای مورد استفاده در این بخش خارجی است اما اکنون به نظر می‌رسد این رقم تغییر کرده و حدود 60 درصد لوازم خانگی مورد مصرف، داخلی است.

    وی همچنین متذکر شد ممکن است عمر یک قطعه از لوازم خارجی خانگی حدود 20 سال باشد اما حداقل عمر کالاهای این بخش 10 سال ارزیابی می‌شود و نمونه‌های ایرانی نیز حداقل به 10 سال می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر