عرضه ۱۰۰ میلیون گوشی ۵G هواوی در سال آینده

عصر کالا- هواوی اعلام کرده که سال آینده ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند ۵G در چین عرضه خواهد کرد.

عرضه ۱۰۰ میلیون گوشی ۵G هواوی در سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا، هواوی که یکی از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی چینی محسوب می‌شود، در سال‌های اخیر موفق شده است به رقابت تنگاتنگی با رقبای قدرتمند خود بپردازد و بعد از سامسونگ و قبل از اپل، در جایگاه دوم فهرست رده‌بندی پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده موبایل قرار بگیرد.

    بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، هواوی به تازگی اعلام کرده است که سال آینده میلادی 100 میلیون دستگاه گوشی هوشمند مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G در بازار چین عرضه خواهد کرد.

    در طول یکی دو سال اخیر شرکت‌های تولیدکننده موبایل بسیاری به سمت و سوی توسعه و تولید گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت روی آورده‌اند.

    از آنجایی که بازارهای جهانی موبایل در سال‌های گذشته با رکود بی سابقه‌ای مواجه شده است، حالا به نظر می‌رسد که کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش‌بینی کرده‌اند که سهم فروش گوشی‌های مجهز به فناوری شبکه 5G از 0.5 درصد در سال 2019 میلادی به 26 درصد در سال 2023 میلادی افزایش پیدا خواهد کرد و این بدان معناست که آینده موفقیت‌آمیز و روشنی پیش روی گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری قرار دارد و شبکه نسل پنجم اینترنت همراه نیز در سال‌های آینده با پیشرفت و توسعه قابل توجهی روبرو خواهد شد.

    از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت 5G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

    انتظار می رود که استقبال کاربران در برخی از بازارهای جهان نظیر چین از خریداری محصولات و گوشی های هوشمند مجهز به قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G بسیار بالا و بی‌نظیر باشد به همین دلیل نیز هواوی به عنوان بزرگترین تولیدکننده موبایل در چین، سعی دارد بیشترین سهم از بازار وطن خود را زیر سلطه خود بگیرد و سهم قابل توجهی از خرید مشتریان چینی را به خود اختصاص دهد.

    اوایل سال 2012 میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق 2020 و فرای آن (IMT-2020) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر