هوآوی چگونه گوشی‌های میان‌رده را متحول کرد؟

عصر کالا- بازار میان‌رده از جمله آن بخش‌هایی است که یک شرکت برای موفق شدن باید به آن توجه ویژه‌ای کند. هوآوی با عرضه گوشی‌های میان‌رده Nova و Y Series نشان داد که به این بازار توجه خاصی دارد و می‌تواند رقبای خود را به راحتی کنار بزند؛ چرا که امکاناتی در قالب این گوشی‌ها ارائه شده است که در سطح پرچمداران بازار است.

هوآوی چگونه گوشی‌های میان‌رده را متحول کرد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از اقتصادآنلاین، هوآوی دیگر آن شرکتی نیست که سال‌ها پیش تنها گوشی ارزان‌قیمت و متوسط تولید می‌کرد. این شرکت امروزه به جایگاهی رسیده که مراسم پوشش زنده از معرفی پرچمدارانش، میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا پشت سرویس‌های پخش زنده منتظر نگه می‌دارد تا ببینند این شرکت بزرگ، چه جادوی جدیدی را پیش روی آنها قرار خواهد داد.

    هواوی هم اکنون در رده های مختلف کالاهای ارزشمندی به بازار ارائه کرده است. در واقع برای موفقیت کامل در بازار شما باید بتوانید به علائق و سلیقه‌های مختلف پاسخ دهید؛ کاری که هوآوی نشان داده در آن تخصص دارد و محصولاتی را خلق می‌کند که همه‌ی کاربران در هر سن و سالی و با هر بودجه‌ای، بتوانند یک یا چندین انتخاب خوب از میان آنها داشته باشند.

    با توجه به همین هدف و استراتژی، هوآوی طی 5 سال گذشته محصولات پرچمدار خود را متحول کرده و پس از عرضه گوشی‌های سری P، سری‌هایی مانند Mate نیز عرضه شدند که گروه رده بالای محصولات شرکت را تشکیل می‌دادند.

    در عین حال و همانطور که گفتیم بازار میان‌رده از جمله آن بخش‌هایی است که برای موفق شدن کل مجموعه باید حتماً به آن توجه ویژه شود. هوآوی با عرضه گوشی‌های میان‌رده Nova و Y Series نشان داد که به این بازار نیز توجه خاصی دارد و می‌تواند چالشی جدی برای رقبای خود در این سری نیز باشد.

    موفقیت اتفاقی نیست

    هوآوی این شعار را سرلوحه اصلی خود برای عرضه محصولات و خدمات در حوزه گوشی‌های هوشمند قرار داده است. در این میان دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود این شرکت بتواند محصولاتی میان‌رده و باب دل مشتریان تولید کند که در زیر به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

    عرضه امکانات پرچمداران در گروه میان‌رده: هوآوی را باید شرکتی بدانیم که شاید برای اولین بار بسیاری از قابلیت‌هایی را که در ابتدای کار، تنها روی گوشی‌های پرچمدار شرکت‌ها دیده می‌شدند، به دنیای گوشی‌های میان‌رده آورد.

    سنسورهای احراز هویت بیومتریک مانند اثر انگشت، هوش مصنوعی، طراحی زیبا و با کیفیت و بسیاری موارد دیگر، قابلیت‌هایی هستند که غالباً در هنگام رونمایی انتظار داشتیم تنها بتوان آنها را در گروه پرچمدار بازار پیدا کرد اما هوآوی نشان داد که می‌توان محصولی تولید کرد که علی‌رغم کیفیت بالا، سخت‌افزار عالی و ظاهر جذاب، در گروه میان‌رده جای بگیرد.

    ارزش خرید بالا: عامل دومی که باید در توفیق روزافزون گوشی‌های میان‌رده هوآوی به خصوص سری Y و Nova بدانیم، عرضه این دستگاه‌ها با قیمت‌های به شدت رقابتی است که در نهایت ارزش خرید بسیار بالایی را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

    برای مثال در این گروه می‌توانیم به گوشی بسیار جذابی مانند Huawei Y9 2019 اشاره کنیم که ویژگی‌های سخت‌افزاری آن بدون توجه به نام و نشانش، همواره می‌تواند کاربران را دچار سردرگمی کند که چگونه گوشی با این امکانات می‌تواند قیمت‌های تا این حد متعادل داشته باشد. برای مثال در این گوشی هوآوی دوربین سلفی دوگانه، باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی و مانیتوری 6.5 اینچی را مورد استفاده قرار داده است. اگر واقع‌بینانه به این مشخصات نگاه کنیم امکان تشخیص اینکه گوشی با این مشخصات یک میان‌رده خوش قیمت باشد بسیار سخت است و شاید بسیاری از کاربران تصور کنند که با یک گوشی پرچمدار روبرو هستیم.

    ظاهر زیبا و جذاب: بعد از ایجاد تحول در بخش تولید و طراحی محصول هوآوی که از زمان عرضه گوشی Huawei Ascend P6 به بازار رخ داد توانستیم یک تغییر بزرگ را به وضوح در محصولات هوآوی ببینیم. این شرکت با استخدام طراحان حرفه‌ای و بزرگ به نوعی زبان طراحی محصولات خود در سری گوشی‌های هوشمند را عوض کرد. البته در این راه همکاری با برندهای معروف طراحی و مهندسی نیز تجربیات بسیار خوبی را در اختیار هوآوی قرار داد که به عنوان نمونه می‌توانیم به همکاری این شرکت با برند Leica به عنوان یکی از بهترین برندهای حوزه دوربین اشاره کنیم که به نوعی بعد از همکاری لایکا با هوآوی بود که این شرکت توانست تحولی بزرگ در دوربین گوشی‌های خود ایجاد کند.

    همزمان با عرضه محصولات زیباتری که قیمت کمتری داشتند، کیفیت ساخت این دستگاه‌ها نیز افزایش یافت. در واقع اگر شما امروزه محصولات میان‌رده این شرکت را در دست بگیرید ممکن است در برخی مواقع کیفیت ساخت و ظاهر این دستگاه‌ها حتی بالاتر از محصولات پرچمدار برخی شرکت‌ها باشد. مسلماً محصولی که کیفیت ساخت بالاتری دارد می‌تواند طرفداران بیشتری را هم به سمت خود جذب کند.

    در این میان بسیاری از گوشی‌های تولیدی هوآوی را می‌توان ترکیبی از هنر و تکنولوژی نامید. برای مثال در طراحی بدنه گوشی‌های سری Nova از ساختار بدنه بسیار جذابی استفاده شده که می‌تواند ظاهری جذاب را به کاربر ارائه دهد.

    بروزرسانی نرم‌افزار و پشتیبانی عالی: معمولاً یکی از عواملی که به دلیل وضعیت نامناسب آن در گذشته باعث می‌شد بسیاری از کاربران سراغ خرید گوشی میان‌رده و ارزان‌قیمت نروند، پشتیبانی نه چندان جالب نرم‌افزاری و خدماتی در این گروه بود. در این حالت با ورود جدی شرکت‌هایی مانند هوآوی به این حوزه، استانداردهای پشتیبانی و ارتقای میان‌دوره نیز در این گروه به کلی عوض شد.

    در واقع تفاوتی نمی‌کند که شما یک گوشی پرچمدار از هوآوی بخرید یا یک گوشی ارزان‌قیمت‌تر و اقتصادی؛ تا جایی که ممکن باشد شرکت در بخش پشتیبانی و ارتقای نرم‌افزار همراه شما خواهد بود. یکپارچه‌سازی ساختار EMUI، رابط کاربری اختصاصی شرکت و برنامه منظم بروزرسانی دستگاه‌ها به نسخه‌های جدیدتر نشان داد که هوآوی توجه ویژه‌ای به بازار میان‌رده و گروه محصولات اقتصادی خود دارد و آنها را به راحتی فراموش نمی‌کند.

    استفاده از فناوری‌های روز و وارد کردن آنها به حوزه میان‌رده: هوآوی این روزها به بالاترین سطح خودکفایی در تولید تراشه و قطعات مورد نیاز در دنیای موبایل رسیده و این رشد را نیز به خوبی ادامه می‌دهد. استفاده از چیپست‌های اختصاصی HiSilicon Kirin و گسترش آنها به گروه میان‌رده نشان داده که هوآوی حتی برای گروه میان‌رده خود بهترین قابلیت‌ها را در نظر می‌گیرد.

    استفاده از هوش مصنوعی در این حوزه جایگاه ویژه‌ای دارد و وقتی گروه میانی بازار را مشاهده کنید متوجه می‌شوید که هوآوی حتی در بسیاری از گوشی‌های خود که قیمتی در حدود 200 دلار هم دارد از قابلیت‌های هوش مصنوعی در هر دو سطح نرم‌افزار و سخت‌افزار استفاده می‌کند تا بتوان به نتیجه بهتری از تجربه کاربری رسید.

    در نهایت در مورد محصولات میان‌رده هوآوی باید گفت که تحول ایجاد شده در چند سال اخیر به دلیل اهمیت به کاربران و احترام به خواسته‌‎های آنها بوده است. این یک اصل است که همه کاربران توانایی خرید محصول پرچمدار را ندارند و به همین خاطر وقتی شما تولیدکننده یک سری محصول باشید، باید بدانید که داشتن انتخاب‌های گسترده در رده‌های مختلف بازار هم به نفع خودتان است و هم مشتریان؛ اصلی که هوآوی همواره سرلوحه خود قرار داده و با اجرای آن به بهترین نحو، امروز در جایگاه دوم تولیدکنندگان بزرگ گوشی هوشمند در دنیا قرار دارد و بعید نیست بتواند طی چند سال آینده وضعیت را حتی از این همه که هست بهتر کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر