با نوآوری‌های گوشی‌های پرچم‌دار سری Mate ۳۰ Huawei آشنا شوید

عصر کالا- هوآوی با عرضه پرچم‌داران جدید خود امکانات کاربردی و جالبی را به کاربران معرفی کرد. دوربین‌های SuperSensing Cine Camera، تراشه قدرتمند Kirin ۹۹۰، دکمه‌های مجازی لبه‌ دستگاه و... در این مطلب نوآوری‌ها و قابلیت‌های جدید پرچم‌داران سری Mate ۳۰ Huawei را مرور می‌کنیم.

با نوآوری‌های گوشی‌های پرچم‌دار سری Mate ۳۰ Huawei آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایلنا، هوآوی همواره نوآوری‌های خود را با سری Mate معرفی می‌کند. Huawei Mate 30 و Huawei Mate 30 Pro، پرچم‌داران جدید سری Mate نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند و شاهد استفاده از ویژگی‌های جدید و نوآورانه در این محصولات هستیم.

    گوشی‌های سری Huawei Mate 30 با شعار «بازنگری در انتظارات» معرفی شد‌ه‌ است. هوآوی با استفاده از طراحی زیبا و در عین حال ساده، نمایشگر فوق خمیده (Horizon Display)، ماژول دوربین دایره‌ای شکل، دوربین‌های پیشرفته و باکیفیت و چیپست اختصاصی و قدرتمند در پرچم‌داران جدید خود، قصد داشته مرز انتظارات از گوشی‌های هوشمند را جابه‌جا کند.

    صرف نظر از ویژگی‌های ظاهری و امکانات سخت‌افزاری، استفاده هوآوی از برخی نوآوری‌های خاص در این گوشی باعث شده این دستگاه از رقبا متمایز  و به گزینه‌ای جدی برای خرید تبدیل شود.

    دکمه‌های لمسی کنار دستگاه، مناسب برای افراد راست‌دست و چپ‌دست

    هوآوی در گوشی Mate 30 Pro با حذف دکمه‌های فیزیکی و جایگزین کردن آن با دکمه‌های لمسی تنظیم صدا روی لبه نمایشگر Horizon Display توانسته از خمش نمایشگر پرچم‌دار جدید خود، حداکثر استفاده را کند.

    لبه‌های خمیده نمایشگر هنگام انجام بازی نیز می‌توانند به کمک کاربر بیایند و به انجام هرچه سریع‌تر برخی وظایف خاص که از قبل توسط کاربر تعریف شده، کمک کنند.

    کنترل دستگاه بدون لمس از طریق ژست‌‌های حرکتی

    هنگام کار کردن با گوشی در سری Huawei Mate 30، لزوماً به لمس نمایشگر نیازی نیست و می‌توان بسیاری از دستورها را از طریق ژست‌های حرکتی به دستگاه منتقل کرد. به این ترتیب کاربر قادر است با جابه‌جایی دست به بالا یا پایین یا مشت کردن دست، فرمان‌های خود را به دستگاه منتقل کند یا اسکرین‌شات بگیرد.

    از سوی دیگر به لطف چیپست Kirin 990 و واحد قدرتمند پردازش هوش مصنوعی، پرچم‌داران سری Huawei Mate 30 قادرند از سنسور ژست‌های حرکتی در سناریوهای مختلف دیگری نظیر AI Auto-Rotate، AI Private View و AI Gesture Notification نیز استفاده کنند.

    چیپست جدید Kirin 990 5G

    چیپست‌های اختصاصی هوآوی با نام Kirin همواره پیشتاز حوزه هوش ‌مصنوعی بودند و Kirin 970 نخستین چیپست مجهز به واحد NPU (پردازشگر عصبی) در دنیا بود؛ Kirin 980 استفاده از هوش ‌مصنوعی در لحظه را فراهم کرد و شاهد اضافه شدن ویژگی‌هایی نظیر ویرایش پرتره، محاسبه‌گر کالری مصرفی و... بودیم.

    روند نوآوری‌های هوآوی در Kirin 990 5G نیز ادامه داشت و NPU جدید هوآوی به لطف معماری اختصاصی داوینچی و هسته‌های جدید، با بالاترین سرعت و کمترین مصرف انرژی در گوشی‌های سری Huawei Mate 30 در دسترس هستند.

    همچنین Kirin 990 نخستین چیپست دنیا با پشتیبانی از نسل دوم شبکه‌های 5G است. ادغام مودم 5G و پردازنده در چیپست جدید هوآوی، توانسته بهبود قابل توجهی را در مصرف انرژی و گرمای تولید شده رقم بزند.

    گوشی‌های جدید هوآوی با استفاده از این پردازنده قادرند علاوه بر پشتیبانی از شبکه‌های 2G، 3G، 4G و 5G، از حالت‌های شبکه NSA  و SA به صورت استندبای با دو سیم‌کارت 5G و 4G در تمامی فرکانس‌های باندهای FDD و TDD نیز پشتیبانی‌کنند. 

    سنسور جدید دوربین با عملکرد بهتر و امکان ثبت تصاویر آهسته با نرخ 7680 فریم بر ثانیه

    پرچم‌داران جدید سری Mate 30 مجهز به دو دوربین 40 مگاپیکسلی جدید هستند که هوآوی از آن‌ها با عنوان «SuperSensing Cine Camera» یاد می‌کند. به گفته هوآوی استفاده از ابعاد بزرگتر و فیلتر رنگی RYYB در این سنسورها، باعث شده پرچم‌داران جدید بتوانند 40 درصد نور بیشتری جذب کنند. از سوی دیگر، عملکرد عالی در فیلم‌برداری در نور بسیار محدود و ثبت ویدئوهایی با حداکثر حساسیت نوری 51200 ISO از دیگر مزایای این دوربین‌هاست. حضور ISP 5.0 (پردازشگر تصویر نسل پنجم) نیز سبب شده محصولات سری Huawei Mate 30 قادر به ثبت باکیفیت‌ترین عکس‌ها و ویدئوهای ممکن در هر شرایط نوری باشند.

    اما یکی از چشم‌گیرترین ویژگی‌های جدید پرچم‌داران هوآوی، امکان ثبت ویدئوهای سوپر اسلوموشن (فوق آهسته) با نرخ 7680 فریم بر ثانیه است. چنین سرعت بالایی در ثبت تصاویر، امکان آهسته کردن صحنه تا 256 برابر را در اختیار کاربر می‌گذارد. به این ترتیب کاربران قادرند لحظاتی نظیر ترکیدن حباب یا در هم ریخته شدن رنگ‌‌ها را به زیبایی به ثبت برسانند؛ این کار، پیش‌تر تنها با دستگاه‌های حرفه‌ای تصویربرداری ممکن بود.

    سیستم‌ خنک‌کننده گرافنی جدید

    سری Huawei Mate 30 به لطف نوآوری تیم‌ تحقیق و توسعه این شرکت، به سیستم خنک‌کننده گرافنی مجهز شده‌ است. این سیستم متشکل است از بُرد الکترونیکی PCB، پوشش مسی، ژل حرارتی، لوله‌های انتقال گرما و گرافن که همگی در کنار هم، دو مسیر جداگانه را برای دفع حرارت ایجاد کرده‌اند.

    ترکیب اجزای فوق سبب شده پرچم‌داران سری Huawei Mate 30 بتوانند گرما را به سرعت در سطح پشتی بدنه خود پخش کنند تا علاوه ‌بر مدیریت انرژی گرمایی، فرایند خنک‌سازی پردازنده نیز با سرعت هر چه بیشتری انجام شود. به گفته هوآوی، پرچم‌داران جدید این شرکت به لطف اضافه شدن قابلیت AI Thermal Management (مدیریت حرارت به کمک هوش مصنوعی) قادرند ضمن تشخیص دمای محیط، شیوه مدیریت صحیح دستگاه را در پیش بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر