هواوی بازار گوشی هوشمند چین را در اختیار گرفت!

عصر کالا- هواوی بار دیگر توانست تمام رقبا را شکست بدهد، در حال حاضر این کمپانی بزرگترین بازار گوشی‌های جهان را در دست دارد.

هواوی بازار گوشی هوشمند چین را در اختیار گرفت!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از   دیجی رو، بر اساس آمار منتشر شده از بازار چین، در سه ماهه اول سال میلادی جاری بیش از 21 میلیون دستگاه گوشی هواوی در این بازار به فروش رفته است که این به معنای در دست داشتن 18 درصد بازار گوشی‌های هوشمند چین است. بنابراین هواوی بار دیگر توانست تمام رقبا را شکست بدهد، در حال حاضر این کمپانی بزرگترین بازار گوشی‌های جهان را در دست دارد و بنا به گزارش Canalys، در سه ماهه اول سال 2017 میلادی 114 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رفته است.

    کمپانی اوپو با فروش 20 میلیون گوشی هوشمند، در رتبه دوم بعد از کمپانی هواوی از لحاظ تعداد فروش گوشی‌های هوشمند قرار دارد و رتبه سوم را، کمپانی ویو با در اختیار داشتن 15 درصد بازار فروش گوشی‌های هوشمند در چین به خود اختصاص داده است (این در حالی است که تنها در سه ماه اول حدود 17 میلیون دستگاه ویو به فروش رفته است.)

    دو کمپانی اپل و شیائومی با فروش 9 میلیون دستگاه به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. (سال گذشته کمپانی شیائومی در پله سوم پرفروش‌ترین تلفن همراه ایستاده بود، در حالیکه امسال دو پله سقوط کرده است.)

    اگر بخواهیم آمار دقیق‌تری از فروش را اعلام کنیم باید بگوییم که رتبه اول فروش متعلق به کمپانی BBK چین است. زیرا دو برند اوپو و ویو زیرمجموعه کمپانی مادر BBK Electronics در چین است که کمپانی وان پلاس هم یکی دیگر از زیرمجموعه این کمپانی به حساب می‌آید. اما چون درآمد کمپانی‌های اوپو، ویو و وان پلاس از هم جدا می‌باشد باید آن‌ها را از هم جدا کرد و به عنوان یک کمپانی نمی‌توان این برندها را شناخت.

    در واقع کمپانی هواوی با ارائه کردن زیر برند آنر (Honor) توانست بازار چین را بدست آورد و حتی برندهای اوپو و ویو را ناکوت کند.

    به هر حال سه رتبه برتر فروش بازار گوشی‌های هوشمند چین متعلق به محصولات داخلی و برندهای داخلی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر