چیره شدن هوآوی بر بازار گوشی‌های ۵G

عصر کالا- آمار و ارقام نشان می‌دهد شرکت هوآوی امسال در تولید گوشی‌های هوشمند ۵G از اپل و سامسونگ پیشی گرفته است.

چیره شدن هوآوی بر بازار گوشی‌های ۵G
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، هوآوی با وجود این که اپل اواخر سال جاری قرار است از سری گوشی‌های جدید خود رونمایی کند، به نظر می‌رسد در تولید جهانی گوشی‌های هوشمند 5G از این شرکت پیشی خواهد گرفت. امسال، فناوری 5G یک مبحث داغ در بازار گوشی‌های هوشمند است، زیرا تولیدکنندگان گوشی و پردازنده‌های موبایل مانند کوآلکام و مدیاتک سعی در گسترش سهام خود در بازار 5G را دارند.

    پیشی گرفتن شرکت‌های چینی از دیگر شرکت‌ها در تولید گوشی‌های 5G

    پیش‌بینی می‌شود از تولید 1.24 میلیارد دستگاه گوشی تولید شده در سال جاری، تعداد 235 میلیون دستگاه از فناوری 5G پشتیبانی خواهند کرد. این یعنی میزان 18.9 درصد از گوشی‌های تولیدی امسال، 5G باشند و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا سال 2023 به 75 درصد برسد. انتظار می‌رود چهار برند چینی از بین شش برند تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، در میان برترین تولیدکنندگان گوشی‌های 5G قرار بگیرند، چون تلاش‌های تجاری دولا چین به‌ویژه در زمینه اینترنت 5G، بسیار فعالانه بوده است. این تلاش‌ها باعث شده است که پایه‌های 5G کشور و پوشش شبکه منجر به کسب رتبه‌های اول توسط چین در صنعت جهانی اینترنت نسل پنجم شود.

    برند‌های چینی که در راهبرد‌های 5G از رقبای خود جلوتر بودند، در نیمه اول سال، 75 درصد از بازار جهانی گوشی‌های 5G را به خود اختصاص دادند. هوآوی با وجود تحریم‌های آمریکا و آماده‌سازی برای تلاش‌های تجاری فعال 5G در چین، تمرکز خود را به بازار داخلی چین تغییر داده است.
    تلاش هوآوی برای گسترش فناوری 5G در خانه

    انتظار می‌رود هوآوی در سال جاری حدود 74 میلیون دستگاه گوشی 5G تولید کند. پیش‌بینی می‌شود اپل امسال، 70 میلیون دستگاه گوشی 5G تولید کند که باعث می‌شود این شرکت آمریکایی در رده دوم قرار گیرد. با این حال، عملکرد‌های 5G به نسبت هزینه تولید گوشی‌های هوشمند را افزایش می‌دهد. اگر اپل تصمیم بگیرد که این هزینه اضافی را به صورت مستقیم در قیمت خرد سری iPhone 12 تأثیر دهد، ممکن است تمایل مصرف‌‎کنندگان خود برای خرید را کاهش دهد و به نوبه خود بر عمکلرد فروش آیفون‌های جدید تأثیر بگذارد.
    وضعیت سامسونگ در تولید گوشی‌های 5G

    سامسونگ در سال‌های اخیر در بازار چین دچار مشکلاتی شده است. اگرچه این عقب‌نشینی‌ها به طور جدی بر سهم و درآمد این شرکت تأثیر نمی‌گذارد، رشد سامسونگ را در بازار گوشی‌های هوشمند 5G به طور چشمگیری کاهش داده است. تولید گوشی‌های هوشمند 5G توسط سامسونگ، 29 درصد پیش‌بینی شده است و این شرکت را در رده سوم در سطح جهان قرار می‌دهد. بعد از این شرکت اوپو، ویوو و شیائومی هستند که برای رتبه چهارم رقابت می‌کنند.

    از آنجایی که گسترش جدی سهام بازار هوآوی در داخل کشور چین در چند سال گذشته باعث فشرده‌سازی سه برند در بازار چین شده، آن‌ها برای حفظ عملکرد‌های تولید سالانه خود به طور جدی بر افزایش سهام بازار‌های خارج از کشور خود متمرکز شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود تولید گوشی‌های 5G توسط سه شرکت ویوو، اوپو و شیائومی به ترتیب، 21 میلیون، 20 میلیون و 19 میلیون دستگاه باشد.
    آینده گوشی‌های 5G در بازار

    تحلیل‌ها از تحولات آینده در بازار گوشی‌های 5G نشان می‌دهد که یک فشار تهاجمی توسط تولیدکنندگان پردازنده‌های موبایل، منجر به افزایش سریع حضور تراشه‌های 5G در بازار گوشی‌های پایین‌رده خواهد شد و تولید گوشی‌های 5G را برای پیشی گرفتن از 500 میلیون دستگاه در سال 2021 آماده می‌کند و به طور بالقوه حدود 40 درصد از کل بازار تلفن‌های هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد.

    به محض این که قیمت تراشه‌های 5G امسال به یک سطح پایدار برسد، ممکن است برند‌های گوشی‌های هوشمند با قربانی کردن حاشیه ناخالص، به دنبال کسب سهام اضافه در بازار گوشی‌های هوشمند 5G باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر