هوآوی با همکاری گوگل، بورد «هایکی ۹۶۰» را برای توسعه اندروید معرفی کرد

عصر کالا- انعطاف پذیری را می توان یکی از مهم ترین ویژگی های اندروید قلمداد کرد، قابلیتی که در فرایند توسعه سخت افزاری و نرم افزاری بسیار سودمند خواهد بود. حال هوآوی قصد دارد این سیستم عامل را به بهترین شکل در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد و بدین منظور کامپیوتر تک-بورد کوچکی را به نام «هایکی ۹۶۰» (HiKey ۹۶۰) معرفی کرده است.

هوآوی با همکاری گوگل، بورد «هایکی ۹۶۰» را برای توسعه اندروید معرفی کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ همان طور که می دانید بورد های توسعه، از جمله محصول مطرح و پرطرفدار «رزبری پای» (Raspberry Pi)، مجموعه ای از قطعات پایه شامل پردازنده اصلی، حافظه رَم، و چندین درگاه مختلف را در اختیار کاربر قرار می دهند. اگرچه «پای» یک بسته پایه و مقدماتی به شمار می رود، اما «هایکی 960» مجموعه ای همه کاره است.

    بورد هایکی 960 به چیپست کایرین 960 هوآوی، 3 گیگابایت رَم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است.
    در این بورد که توسط شرکت LeMaker ساخته شده، چیپست کایرین 960 هوآوی به کار رفته که در جدیدترین پرچمداران این شرکت یعنی «پی 10» و «میت 9» نیز حضور دارد. همچنین 3 گیگابایت حافظه رَم و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی در کنار پردازشگر گرافیکی Mali-G71 در این بورد تعبیه شده. تمام این موارد می تواند تجربه ای کاملاً روان و بی نقص از اندروید را به ارمغان بیاورد، به خصوص اینکه کاربر مجبور نیست از رزولوشن های بسیار بالای نمایشگر استفاده کند، یا به خاطر کاهش دمای مجموعه و محافظت از باتری، توان عملیاتی آن را کاهش دهد.

    از جمله درگاه های ورودی/خروجی روی این بورد می توان به HDMI 1.2a، درگاه کارت حافظه microSD، دو درگاه USB 3.0 در ابعاد اصلی و یک پورت USB-C اشاره کرد. شکاف PCIe m.2 و کانکتورهای 40 و 60 پین استاندارد برای افزودن فضای ذخیره سازی یا قطعات دیگر هم در «هایکی 960» وجود دارد. این بورد به بلوتوث 4.2 و وای-فای 802.11b/g/n/ac نیز مجهز است.

    گفتنیست گوگل نیز در این پروژه با هوآوی همکاری کاملی دارد، به همین دلیل با استفاده از فرامین پایه ای که در این صفحه ارائه شده، به راحتی می توانید نسخه 7.1 اندروید نوقا را روی «هایکی 960» نصب کنید. بورد مورد بحث طی روزهای آتی و با قیمت 239 دلار در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر