گوشی‌های سری Huawei Mate ۳۰ به چیپست پرچمدار Kirin ۹۹۰ مجهز می‌شوند

عصر کالا- هوآوی در IFA ۲۰۱۹امسال علاوه بر معرفی چیپست ۵G قدرتمند جدید Kirin ۹۹۰، محصولات جدیدی را در غرفه خود به نمایش گذاشت.

گوشی‌های سری Huawei Mate ۳۰ به چیپست پرچمدار Kirin ۹۹۰ مجهز می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از اقتصادآنلاین، ریچارد یو، مدیرعامل هوآوی در نمایشگاه IFA 2019 ضمن ارائه  سخنرانی با عنوان "Rethink Evolution"، از چیپست‌های پرچمدار جدید سری Kirin 990 رونمایی کرد، که شامل Kirin 990 و نسخه 5G  آن است.

    مدیر ارشد هوآوی در سخنرانی خود در نمایشگاه IFA 2019 گفت: « Kirin 990 (5G) اولین چیپست 5G دنیاست و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به یک تجربه عالی از ارتباط 5G دست پیدا کنند. برای بهبود تجربه کاربران در عصر 5G، چیپست Kirin 990 (5G) به طور کامل از نظر کارایی، بازدهی انرژی، هوش مصنوعی و پردازش تصویر ارتقا یافته است و تجربه کار با گوشی‌های موبایل را به یک سطح تازه می‌رساند».

    همچنین Kirin 990 که در کنار Kirin 990 (5G) معرفی شد، به منظور ارائه کارایی بهتر، بازدهی بالا، توانایی‌های هوش مصنوعی و عکاسی ارتقا یافته برای طیف گسترده‌تر کاربران که از شبکه 4G استفاده می‌کنند، طراحی شده است.

    اولین چیپست پرچمدار 5G  دنیا برای ارائه ارتباط فوق سریع نسل پنجم

    Kirin 990 (5G)  هوآوی نه تنها اولین چیپست 5G دنیاست، بلکه کوچک‌ترین راهکار  5Gدنیا را برای استفاده در گوشی‌های موبایل ارائه می‌کند. با بهره‌گیری از فناوری ساخت پیشرفته 7nm+ با لیتوگرافی EUV، چیپست Kirin 990 (5G) به یک مودم 5G یکپارچه مجهز شده که فضای کمتری را اشغال می‌کند و در عین حال با کاهش مصرف انرژی همراه است.

    همچنین  Kirin 990 (5G) اولین چیپست با پشتیبانی کامل از تمامی فرکانس‌های 5G برای هر دو معماری‌های NSA و SA با پشتیبانی کامل از باندهای TDD/FDD است تا با هر شبکه‌ای و حالت‌های مختلف سازگار باشد. به لطف بهره گیری از معماری ساخت چیپ اخیر 5G هوآوی یعنی  Balong 5000  ، بیشینه سرعت دانلود Kirin 990 (5G) به 2.3 گیگابیت در ثانیه و سرعت آپلود آن به 1.25 گیگابیت در ثانیه می‌رسد تا در این زمینه تجربه‌ای بی‌نظیر ارائه کند.

    معماری نوآورانه  NPUبرای قدرت بالا در محاسبات هوش مصنوعی

    Kirin 990 (5G) اولین چیپست پرچمدار با NPU دو هسته‌ای بر پایه معماری جدید Da Vinci است که به طور هم‌زمان از هسته‌های بزرگ و کوچک در بخش NPU بهره می‌برد. هسته‌های بزرگ‌تر قادر به ارائه کارایی بالاتر و راندمان انرژی بهتری در پردازش‌های سنگین هستند و هسته‌های کوچک‌تر که در نوع خود برای اولین بار از سوی هوآوی به این صنعت ارائه شده‌اند، در استفاده‌های با مصرف انرژی بسیار کم وارد عمل می‌شوند. حاصل این ترکیب، قدرت محاسباتی هوشمند به لطف به‌کارگیری معماری نوآورانه NPU توسط هوآوی با مصرف انرژی بهینه است.

    کارایی و راندمان انرژی بسیار بالا برای تجربه 5G سریع‌تر

    Kirin 990 در بخش پردازنده مرکزی دارای ساختاری سه سطحی برای بهبود بازدهی انرژی است. این سطوح شامل دو هسته بسیار بزرگ، دو هسته بزرگ و چهار هسته کوچک است که بیشینه فرکانس آن‌ها به 2.86 گیگاهرتز می‌رسد.

    همچنین Kirin 990 از یک پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای Mali-G76 و قابلیت جدید Smart Cache بهره می‌برد که به طرز مؤثری مصرف پهنای باند و انرژی را کاهش می‌دهد. برای اجرای بازی‌ها، Kirin 990 (5G)  از فناوری ارتقا یافته Kirin Gaming+ 2.0 استفاده می‌کند که تجربه‌ای بهتر در زمینه اجرای سریع و روان بازی‌ها به ارمغان می‌آورد.

    ISP 5.0  ارتقا یافته برای تجربه شگفت انگیز عکاسی

    در بخش عکاسی Kirin 990 (5G) از پردازشگر تصویر جدید ISP 5.0 با قابلیت پیشرفته نویزگیری از تصاویر در سطح سخت‌افزار با نام3D filtering (BM3D)  بهره می‌‌برد. این ویژگی برای گرفتن عکس‌های شفاف‌تر و روشن‌تر در محیط‌ها تاریک کاربرد دارد. همچنین این چیپست برای اولین بار از نویز گیر تصاویر  Dual-domain  (دو دامنه‌ای) برای پردازش دقیق‌تر نویز ویدئوها استفاده می‌کند. افزون بر قابلیت‌های پیشرفته یاد شده، این چیپست با قدرت هوش مصنوعی خود مناسب برای پردازش و رندر بی‌درنگ تصاویر  است که می‌تواند رنگ‌ها را فریم به فریم برای دستیابی به کیفیت سینماتیک تنظیم کند.

    همچنین هوآوی در کنفرانس خود در نمایشگاه IFA 2019 از طراحی جدید گوشی HUAWEI P30 Pro پرده برداشت که یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های پرچمدار هوآوی است. این نسخه از HUAWEI P30 Pro  به همان زیبایی گوشی‌های سری P هوآوی است و در کنار آن از قابلیت‌های برتر در عکاسی بهره می‌برد. این نسخه جدید در طرح و رنگ‌های جدیدی ساخته شده و با فرآیند ساخت سندبلاست، سطوح مات در بدنه دیده می شود.

    یکی از این رنگ‌ها Mystic Blue نام دارد و تداعی‌گر آسمان آبی است. Misty Lavender نیز تداعی‌گر ساحلی زیبا در نور آفتاب است. همچنین قابلیت‌های جدید در عکاسی و ویرایش ویدئو، امکانات برتری را در جلوه‌های بصری در اختیار کاربر می‌گذارد. رابط کاربری جدید  EMUI 10نیز سطح تازه‌ای از زندگی هوشمند را به کاربر ارائه می‌کند.

    در پایان ریچارد یو رسماً ایرفون بی‌سیم جدیدی را به نام HUAWEI FreeBuds 3 به نمایش گذاشت. FreeBuds 3 از طراحی زیبا و قاب گرد منحصر به فردی بهره می‌برد. HUAWEI FreeBuds 3 ضمن ارائه حس راحتی بیشتر در استفاده، به خوبی در گوش کاربر قرار می‌گیرد. این محصول در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌شود.

    HUAWEI FreeBuds 3 به عنوان اولین ایرفون بی‌سیم مجهز به تراشه اختصاصی و پرقدرت Kirin A1، ارتباط سریع و پایدار، کیفیت صدای خیره‌کننده و حذف هوشمند نویز را به کاربر ارائه می‌‌دهد. این اولین ایرفون بی‌سیم در این ابعاد در دنیا با فناوری حذف نویز فعال است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر