برای تهیه تلفن‌های هوشمند ۵G چقدر باید هزینه کرد؟

عصر کالا- این روزها که دولت، وعده فعال شدن نسل پنجم ارتباطات (۵G) را می‌دهد، با چقدر هزینه می‌توان تلفن هوشمندی را تهیه کرد که از این فناوری پشتیبانی کند؟

برای تهیه تلفن‌های هوشمند ۵G چقدر باید هزینه کرد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تجارت‌نیوز، این روزها قیمت‌ها در بازار موبایل ایران به گونه‌ای است که تهیه تلفن هوشمند برای برخی از اقشار جامعه به راحتی امکان‌پذیر نیست. حتی افرادی که شاید تا سال گذشته هم می‌توانستند دستگاه مورد علاقه خود را با مشخصات نسبتا به روز تهیه کنند، امروز باید به مدل‌های ساده‌ و قدیمی‌تر بسنده کنند.

    در چنین شرایطی، رئیس جمهور و مقامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از ورود فناوری نسل پنجم ارتباطات یا 5G به کشور می‌گویند؛ حتی چندی پیش اعلام شد که این فناوری در دو نقطه از تهران فعال شده است.

    این در حالی است که همه مدل‌های تلفن همراه از 5G حمایت نمی‌کنند. برای تهیه دستگاهی که از فناوری نسل پنجم ارتباطات پشتتیبانی کند، چقدر باید هزینه کرد؟

    فناوری ارزانی نیست
    مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران، در پاسخ به این پرسش به تجارت‌نیوز می‌گوید: اکنون برندهای مختلفی مدل‌هایی را تولید کرده‌اند که از چنین امکانی برخوردار است و برخی از آنها در بازار ایران در دسترس هستند. قیمت‌ این مدل‌ها، برای مثال از حدود 16 تا 50 میلیون تومان متغیر است.

    همچنین به گفته آیدین آرام، کارشناس حوزه موبایل، این روزها مدل‌هایی با قیمت‌های متنوع در بازار وجود دارند که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند و قیمت آنها به طور متوسط ممکن است تا 34 یا 35 میلیون تومان هم برسد.

    او می‌افزاید: در کل، این فناوری ارزان نیست و گوشی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، قیمت‌های نسبتا بالایی دارند.

    گوشی‌های بیش از 30 میلیون تومانی
    اکنون در سایت دیجی‌کالا، چند مدل تلفن همراه هوشمند دیده می‌شود که قابلیت اتصال به شبکه 5G را دارند. از جمله آنها می‌توان به گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 Ultra 5G SM-G988B/DS اشاره کرد. فیمت این محصول، روز دوشنبه چهاردهم شهریور ماه، 31 میلیون و 990 هزار تومان ذکر شده بود.

    گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 Plus 5G SM-G986B/DS نیز از این قایلیت برخوردار است و باید برای خرید آن حدود 36 میلیون و 300 هزار تومان هزینه کرد.

    گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10 5G M2001J2G مدل دیگری است که بر اساس اطلاعات دیجی‌کالا از فناوری ارتباطات نسل پنجم حمایت می‌کند. اما این محصول اکنون در سایت مورد نظر، موجود نیست.

    از 10 تا 40 میلیون تومان
    سایت مرجع موبایل ایران نیز مدل‌های مختلفی از گوشی‌های تلفن همراه را معرفی کرده است که قابلیت اتصال به این شبکه را دارند. در ادامه گزارش می‌توانید با تعدادی از آنها آشنا شوید. همه این مدل‌ها در سال 2020 عرضه شده‌اند.

    یکی از دستگاه‌های مورد اشاره، گوشی سامسونگ مدل گلکسی اس 20 اولترا 5 جی (Galaxy S20 Ultr 5G)، است که بر اساس اطلاعات این سایت باید حدود 22 میلیون و 500 هزار تا 29 میلیون و 592 هزار تومان برای آن هزینه کرد.

    گلکسی نوت 20 اولترا 5 جی (Galaxy Note20 Ultra 5G)، محصول دیگری از برند سامسونگ است که قابلیت اتصال به فناوری ارتباطات نسل پنجم را دارد. این محصول بین 40 تا 44 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    برخی از انواع اینگونه دستگاه‌ها، قیمت کمتری دارند. برای مثال برای تهیه گوشی موبایل شیائومی، مدل می 10 لایت 5 جی (Mi 10 Lite 5G) باید حدود 10 میلیون و 529 هزار تا 12 میلیون و 899 هزار تومان هزینه کرد.

    در سایت مرجع موبایل ایران، برخی مدل‌های دیگر نیز معرفی شده‌اند که قیمتی برای آنها ذکر نشده است و به برندهایی چون نوکیا، موتورولا، هواوی، وان پلاس، زد تی ای و آنر، تعلق دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر