تفاوت حافظه داخلی و رم نسخه‌های مختلف هواوی P۱۰

عصر کالا- P۱۰ نام پرچمداری است خوش ساخت، زیبا و پر قدرت که توسط کمپانی بزرگ هواوی در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی شد. این اسمارت فون چشم نواز هوش از سر افراد بسیاری برده و آن‌ها را مایل به خرید از هواوی کرده است.

تفاوت حافظه داخلی و رم نسخه‌های مختلف هواوی P۱۰
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آی تی رسان ؛ اگر شما هم نگاهی به مشخصات و عکس‌های آن بیاندازید احتمالا یکی از دوست داران هواوی P10 خواهید شد و به دنبال ویژگی‌های آن می‌گردید تا بدانید این اسمارت فون می‌تواند رضایت شما را جلب کند یا خیر.

    هواوی P10 در سه نسخه‌ با حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت عرضه خواهد شد ولی برای کاربرانی که نیاز به حجمی بیشتر برای ذخیره سازی اطلاعات دارند شیار کارت حافظه micro sd هم در نظر گرفته شده که حداکثر تا حجم 256 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند.

    اما مسئله‌ای که امروز در فضای مجازی خبر ساز شده بود، متفاوت بودن عملکرد حافظه داخلی در نسخه‌های مختلف این پرچمدار است.

    بر اساس گزارش وب سایت معتبر “گیزمو چاینا”، بعضی دارندگان هواوی P10 به وسیله نرم افزار ” Andro bench 5.0″ اسمارت فون خود را تست کرده و متوجه شدند که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در این گوشی هوشمند ثابت نیست. به نظر می‌رسد شرکت هواوی پرچمدار خود را با چیپ‌های متفاوتی در بخش حافظه داخلی و رم، برای بازار‌های مختلف تولید کرده است.

    سه گزینه برای چیپ ذخیره سازی هواوی P10 وجود دارد:

    UFS 2.0 ،UFS 2.1 و eMMC 5.1 که هر کدام بازده سرعت متفاوتی را از خود نشان می‌دهند.

    بعضی از کاربران برای خواندن اطلاعات به سرعت 700 مگابایت بر ثانیه دست یافته اند در صورتی که عده‌ای دیگر، این سرعت را در محدوده 500، 400 و برخی هم زیر 300 مگابایت بر ثانیه گزارش داده اند.

    این تفاوت وسیع سرعت در این اسمارت فون‌ها خریداران بسیاری را ناراضی کرده است مخصوصا مشکل اصلی زمانی بوجود می‌آید که بدانید همه نسخه‌های در دسترس با یک قیمت فروخته شدند.

    همچنین گزارشاتی از تغییرات نوع رم در مدل‌های متفاوت این گوشی هوشمند منتشر شده و فهرستی از شش ترکیب مختلف حافظه داخلی و رم هواوی P10 در فضای مجازی در دسترس قرار گرفته که به نظر می‌رسد همگی آن‌ها در بازار موجود هستند:

    LPDDR 3 + eMMC 5.1
    LPDDR 3 + UFS 2.0
    LPDDR 3 + UFS 2.1
    LPDDR 4 + eMMC 5.1
    LPDDR 4 + UFS 2.0
    LPDDR 4 + UFS 2.1
    بر اساس اطلاعات منتشر شده اولین گزینه این فهرست بد ترین ترکیب موجود است و آخرین گزینه مناسب ترین و بهترین انتخاب برای خرید هواوی P10 خواهد بود.

    در آزمایشی که توسط وب سایت محبوب “فون آرنا” انجام شده، سرعت خواندن اطلاعات با نسخه‌ای از این گوشی هوشمند که مجهز به چیپ UFS 2.0 بوده، به 604 مگابایت بر ثانیه رسیده است اما بعضی کاربران سرعت‌های بالاتری را نیز به ثبت رسانده اند.

    گزارش‌ها حاکی از آن هستند که حتی دارندگان گران ترین نسخه هواوی P10 با مشخصات 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، هم در اظهارات خود از وجود چیپ ذخیره سازی eMMC 5.1 در این اسمارت فون خبر داده اند در صورتی که این چیپ‌ ضعیف ترین دسته از فهرست گفته شده است.

    بسیاری از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند به فکر افزایش سود دهی تلفن همراه‌های خود هستند اما استفاده از چیپ‌های حافظه مختلف امری است که ناراحتی و نارضایتی کاربران بسیاری را در پی خواهد داشت و می‌تواند روی فروش این اسمارت فون‌ها تاثیر زیادی داشته باشد.

    در هر صورت توصیه ما به خریداران هواوی P10 این است که سرعت اسمارت فون‌های خود را بررسی کنند و مطمئن شوند که از چیپ‌های پر سرعت در آن استفاده شده باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر