دعوای هوآوی و سامسونگ

۱۱.۶ میلیون دلار جریمه روی دست سامسونگ گذاشت!

عصر کالا- به تازگی دادگاهی در چین حکمی را صادر کرده است که طی آن کمپانی سامسونگ باید ۱۱.۶ میلیون دلار غرامت به سومین تولید کننده برتر اسمارت‌فون در دنیا پرداخت کند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

دعوای هوآوی و سامسونگ
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آی تی رسانه؛ همیشه کمپانی‌های بزرگ شکایت‌های بسیاری از یکدیگر مبنی بر نقض ایده‌ها و اختراعات آنها توسط دیگر شرکت‌ها دارند. اخیرا نیز سه شرکت سامسونگ که در چین قرار گرفته‌اند موظف به پرداخت خسارتی سنگین به کمپانی هوآوی شده‌اند. طبق اخبار منتشر شده، این جریمه بخاطر نقض حق اختراعات ثبت شده هوآوی توسط شرکت کره‌ای است. جالب است بدانید که این غول مخابراتی چینی دارای بیش از 50,000 پتنت و اختراع ثبت شده در دنیای فناوری است که ثبت برخی از آنها در طی مراحل قانونی گره خورده است و حتی در بعضی موارد با سامسونگ دچار مشکل شده‌ است. در وب‌سایت یک روزنامه دولتی گزارشی منتشر شده است که به دعوا و درگیری این دو کمپانی در دو ماه اخیر بر سر پتنت‌های آنها اشاره می‌کند.

    هر دو کمپانی ادعاهای متعددی را بر علیه همدیگر در سالهای گذشته بیان کرده‌اند. شرکت سامسونگ مدعی است که کمپانی چینی در اسمارت‌فون‌های برند آنر و همچنین به طور ویژه در گوشی میت 8 به طور غیرقانونی تعدادی از پتنت‌های ثبت شده در گوشی‌های هوشمند سامسونگ را نقض کرده است. در حالی که هوآوی نیز دادخواستی را تنظیم کرده که بر اساس آن شرکت کره‌ای در دو کشور چین و آمریکا از فناوری 4G بدون گرفتن مجوز از هوآوی استفاده می‌کند. آخرین اطلاعات منتشر شده از مشکلات بین این دو کمپانی بزرگ نشان می‌دهد که مطابق بر رای دادگاه هوآوی توانسته در این نزاع بر سامسونگ پیروز شود و از این غول دنیای موبایل درخواست غرامت کند. هرچند هوآوی در نظر داشت که بتواند پنج واحد از سامسونگ را محکوم کند، اما طبق حکم صادر شده تنها سه واحد از این شرکت موظف به پرداخت خسارتی 11.6 میلیون دلاری به هوآوی هستند.

    این غول مخابراتی چینی بیش از 30 میلیون محصول متفاوت را داراست و همچنین سود این کمپانی از فروش محصولات مختلف حدود 12.7 میلیارد دلار برآورد شده است. علاوه بر این، هوآوی برای نقض حق استفاده از پتنت‌هایش در 20 نوع محصول متفاوت از سامسونگ که شامل گوشی و تبلت‌های این شرکت می‌شوند شکایت کرده است، جالب است بدانید که یکی از این محصولات پرچمدار پیشین سامسونگ یعنی گلکسی S7 است. همان طور که می‌دانیم سامسونگ سالها در چنین نبردهایی در برابر کمپانی‌های مختلف مبارزه کرده است و نباید فراموش کرد که این غول دنیای موبایل موفقیتی بزرگ را در دیوان عالی کشور هنگامی که قرار بود خسارتی 399 میلیون دلاری را به اپل پرداخت کند در دادگاه تجدید نظر بدست آورده و حکم دادگاه درباره آن موضوع به نفع سامسونگ تغییر یافت. هرچند سامسونگ تاکنون هیچ بیانیه‌ای را درباره این اتهام و پرداخت این غرامت منتشر نکرده است اما انتظار می‌رود که به زودی تصمیم این کمپانی درباره این موضوع مشخص شود. به نظر شما آیا هوآوی موفق خواهد شد؟ آیا سامسونگ می‌تواند نظر دادگاه را تغییر دهد؟ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

    منبع PHONEA

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر