هواوی با پشت سر گذاشتن سامسونگ، رقیب اصلی اپل خواهد شد

عصر کالا- تحلیل‌گران در پیش‌بینی‌های جدید خود اعلام کرده‌اند که هواوی با عبور از سامسونگ به رقیب اصلی اپل در زمینه‌ی تولید گوشی‌ هوشمند تبدیل خواهد شد.

هواوی با پشت سر گذاشتن سامسونگ، رقیب اصلی اپل خواهد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از آخرین خبر؛ اسکواک اَلِی، تحلیل‌گر موسسه‌ی درکسل همیلتون در پیش‌بینی جدید خود اعلام کرده است که هواوی به‌عنوان یک کمپانی چینی تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند با عبور از سامسونگ به رقیب اصلی اپل در این حوزه تبدیل خواهد شد. وی در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

    انتظار دارم کمپانی‌های چینی با عبور از سامسونگ به رقیب اصلی اپل تبدیل شوند و برآوردها نشان از این دارند که هواوی این کمپانی چینی خواهد بود. من پیش‌بینی می‌کنم در آینده باید شاهد رقابت هواوی با اپل در حوزه‌ی گوشی‌ هوشمند باشیم، حال آنکه سامسونگ به همراه سایر تولیدکنندگان در رده‌های بعدی قرار خواهند داشت.
    اَلِی پیش‌بینی کرده است که طی سه تا پنج سال آینده شماری از تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند از بازار محو خواهند شد. بر اساس گزارش IDC، طی سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2016 سامسونگ و اپل هر یک با در اختیار داشتن نزدیک به 18 درصد از سهم بازار، رتبه‌های اول را در بازار به خود اختصاص داده بودند. هواوی نیز با در اختیار داشتن 11 درصد از بازار در جایگاه بعدی قرار دارد.

    هانس تونگ از GGV نیز معتقد است سامسونگ در سال‌های آینده رقیب اصلی اپل نخواهد بود. بازار گوشی‌ هوشمند دیگر به حد اشباع رسیده و از این‌رو فعالیت در این بازار در مقایسه با گذشته بسیار سخت‌تر شده است؛ به طوری که حتی رونمایی از گوشی‌های هوشمند جدید در کنفرانس‌های بسیار بزرگ نظیر آنچه کره‌ای‌ها برای رونمایی از گلکسی اس 8 برگزار کردند، نمی‌تواند آن‌چنان که باید تأثیری به‌اندازه‌ی گذشته داشته باشد.

    وی در این خصوص می‌گوید:

    دیگر نمی‌توان گوشی‌ هوشمندی تولید کرد که به‌راحتی نظر کاربران را به سمت خود جلب کند.
    اپل به‌واسطه‌ی کنترل نرم‌افزار و سخت‌افزار، وضعیت بهتری در مقایسه با سامسونگ و هواوی دارد. این کمپانی با بهره‌گیری از قابلیت خود در کنترل نرم‌افزار و سخت‌افزار می‌تواند به‌راحتی محصولات متفاوتی تولید کند؛ حال آنکه سامسونگ از چنین قابلیتی برخوردار نیست.

    تونگ معتقد است که برای به دست آوردن سهمی از بازار گوشی‌ هوشمند، تولیدکنندگان باید اکوسیستم ایجاد کنند؛ همان کاری که سامسونگ، اپل و هواوی در حال انجام آن هستند. در صورتی که گوشی‌های هوشمند تولیدشده از هر نظر کامل محسوب نشوند و جزئیات آن‌ها با یکدیگر هماهنگ نباشند، کمپانی‌ها کار سختی پیش روی خود خواهند داشت.

    برای مثال می‌توان به دستیار صوتی هوشمند بیکسبی سامسونگ اشاره کرد که گلکسی اس 8 را از سایر محصولات سامسونگ متمایز کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر