هوآوی خیلی بی سر و صدا از Y۵ ۲۰۱۷ رونمایی کرد

عصر کالا- هوآوی شهرت خاصی را در رابطه با عرضه اسمارت فون های خوش قیمت داراست. هوآوی یکی از معدود کمپانی هایی است که توانسته در حوزه گوشی های پایین رده محصولاتی بسیار عالی را معرفی و راهی بازار کند. حالا هوآوی از محصول جدیدی در گروه گوشی های ارزان قیمت خود پرده برداشته است.

هوآوی خیلی بی سر و صدا از Y۵ ۲۰۱۷ رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تک شات، آخرین عضو گروه سری اسمارت فون های ارزان قیمت هوآوی، Y5 2017، نام دارد. از آنجایی که این محصول در گروه اسمارت فون های پایین رده قرار می گیرد، رونمایی از آن در مراسمی رسمی انجام نشد و فقط نام و مشخصات آن به فهرست محصولات در وبسایت هوآوی افزوده شد.

    در حال حاضر اطلاعات در خصوص مشخصات این گوشی تقریبا کامل است، اما در خصوص قیمت و زمان عرضه ی آن هنوز خبری اعلام نشده است. اما بد نیست نگاهی به مشخصات این گوشی بیاندازیم.

    اولین مورد دلسرد کننده این است که این گوشی از سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو با رابط کاربری EMUI 4.1 برخوردار است و نمی توان زیاد مطمئن بود که این گوشی در آینده به اندروید نوقا بروزرسانی شود.

    در دل Y5 2017 یک پردازنده چهار هسته ای MT6737T مدیاتک با سرعت کلاک 1.4 گیگاهرتز قرار دارد، که با دو گیگ رم و 16 گیگ فضای حافظه داخلی قابل ارتقا همراه است. Y5 2017 هوآوی همچنین دارای یک نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن اچ دی یا 720p است.

    وجه تمایز این گوشی با اسمارت فون های هم رده ی خود در طراحی آن است. این گوشی فقط 8.45 میلیمتر ضخامت دارد و کناره های آن خمیده است. به گفته هوآوی، طراحی پشت آن از طراحی CD در کناره لنز دوربین و CNC در قسمت پایینی گوشی برخوردار است.

    حالا که از دوربین صحبت به میان آمد، اضافه کنیم که Y5 2017 هوآوی یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با فلش LED و لنز زاویه باز 84 درجه را برای ثبت لحظات به کار گرفته است.

    باتری این اسمارت فون 3000 میلی آمپر ساعتی است که به گفته هوآوی تا 1.5 روز انرژی لازم برای کار با این گوشی را تامین می کند. بعلاوه، به ادعای این کمپانی چینی، این باتری قابل تعویض می تواند حتی پس از 800 بار شارژ باز هم تا 80% از ظرفیت خود بهره برداری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر