اپل دیگر اجازه اپدیت تلگرام را نمی دهد!

عصر کالا- پاول دورف موسس تلگرام اعلام کرد که اپل به درخواست دولت روسیه، مانع از اپدیت نرم افزار پیام رسان تلگرام در سراسر جهان شده است.

اپل دیگر اجازه اپدیت تلگرام را نمی دهد!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انتخاب، پاول دورف موسس تلگرام اعلام کرد که اپل به درخواست دولت روسیه، مانع از اپدیت نرم افزار پیام رسان تلگرام در سراسر جهان شده است.
    به دنبال فیلتر شدن تلگرام در روسیه، مقامات این کشور برای جلوگیری از دسترسی به تلگرام دست به دامان اهالی کوپرتینو شده اند.
    کار اپلیکیشن پیام رسان محبوب تلگرام در کشور روسیه به فیلترینگ رسید، اما این کار نتیجه بخش نبود و کاربران روسی همچنان به این نرم افزار دسترسی دارند. در پی عملیات فیلتر شدن تلگرام، بسیاری از آی پی های مختلف بسته شد و به این ترتیب، برخی سرویس های گوگل در این کشور با مشکل مواجه شد .
    چنین اتفاقاتی باعث شد تا موسسه ارتباطات کشور روسیه برای جلوگیری از دسترسی به تلگرام با مقامات اپل وارد مذاکره شده و از آنها برای انجام این کار درخواست کمک کنند.
    موسسه Roskomnadzor اعلام کرد که طی یک نامه محرمانه، از اپل درخواست نموده تا جلوی ارسال نوتیفیکیشن های اپلیکیشن تلگرام در کشور روسیه گرفته شود و به این ترتیب، کاربران متوجه رسیدن پیام های جدید نخواهند شد. همچنین آنها در خلال درخواست های خود به حذف اپلیکیشن تلگرام از اپ استور کشور روسیه نیز اشاره کرده اند.
    الکساندر ژاروف مدیر اصلی Roskomnadzor در گفت و گو با رسانه های خبری روسیه اظهار داشت:
    اپل از ما یک ماه فرصت خواسته تا در مورد درخواست ارائه شده، تصمیم گیری کرده و نتیجه آن را اطلاع دهد.
    شایان ذکر است؛ پیام رسان تلگرام ماه گذشته به دنبال درگیری هایی که میان مدیران این اپلیکیشن و سران روسی اتفاق افتاد، در کشور یاد شده فیلتر شد.
    اپلیکیشن Telegram به وسیله یک برنامه نویس روسی به نام پاول دورف طراحی و توسعه داده شده است. وی بر اساس سیاست های خود، اجازه هرگونه دست درازی مقامات کشورهای مختلف به اطلاعات کاربران را نمی دهد .
    این اپلیکیشن از سال 2013 تا به حال، حدود 200 میلیون کاربر را به خود جذب کرده است.
    موسسه Roskomnadzor همچنین به این موضوع نیز اشاره کرد که در برنامه های آینده، جلوگیری از دسترسی به تلگرام از طریق پلی استور گوگل نیز گنجانده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر