در رقابت با اپل

گوگل پیام‌رسان اختصاصی اندروید عرضه می‌کند

عصر کالا- ظاهرا گوگل تصمیم گرفته است که در رقابت با iMessage اپل، سرویس پیام‌رسان اختصاصی خود را تحت عنوان «چت» ارائه و عرضه کند.

گوگل پیام‌رسان اختصاصی اندروید عرضه می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, گزارش‌های منتشر شده حاکی است که گوگل درصدد عرضه یک سرویس پیام‌رسان اختصاصی برای خود است که احتمالا با نام «چت» برای کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی ارائه و منتشر خواهد شد.

    سرویس پیام‌رسان «چت» گوگل که یک سیستم ساده مبتنی بر استاندارد سرویس‌های ارتباطی غنی (RCS) است، جایگزین مناسبی برای پیام کوتاه متنی (SMS) و پیام محتوای چندمنظوره (MMS) خواهد بود.

    درواقع باید گفت که چت یک اپلیکیشن جدید نیست بلکه تنها نسخه ارتقاءیافته پیام‌رسان سیستم عامل اندروید است که به طور خودکار در اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند اندرویدی فعال‌سازی می‌شود.

    این سرویس، قابلیت‌های متعددی همچون گزارش خوانده شدن و مشاهده پیام‌ها، مشاهده وضعیت در حال نوشتن مخاطبان، ارسال ویدیو، تصاویر با کیفیت بالا و پیام‌رسان گروهی را داراست و به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا تمامی انتظاراتی را که از یک پیام‌رسان امن و مطمئن دارند، برآورده کند.

    پیام‌رسان چت از اینترنت دیتای گوشی هوشمند کاربر مورد نظر استفاده می‌کند و مانند سرویس iMassage اپل، زمانی که مخاطب این پیام‌رسان را برروی گوشی خود نداشته باشد، پیام به صورت پیام کوتاه یا چندمنظوره برای وی ارسال می‌شود و از اعتبار پولی آن کسر می‌شود.

    البته باید در مورد امنیت آن گفت که پیام‌رسان چت گوگل برخلاف iMassage اپل و سیگنال، از قابلیت رمزنگاری شده یا End-toEnd Encryption برخوردار نیست و این بدان معناست که پیام‌ها در سرورهای توسعه‌دهنده آن یعنی گوگل نگهداری می‌شوند و درصورت لزوم، امکان بازیابی و دسترسی به آن‌ها وجود دارد.

    چت که توسط گوگل هم‌اکنون در حال توسعه و انتشار است، می‌تواند جایگزین مناسبی برای پیام‌رسان‌های معروف اندرویدی همچون گوگل پلاس، هنگ‌اوت، Allo و Duo باشد. با عرضه سرویس پیام‌رسان چت، اپلیکیشن Allo از این پس متوقف خواهد شد چراکه گوگل تمرکز خود را برروی چت گذاشته است.

    گوگل با همکاری مایکروسافت، 55 اپراتور و 11 شرکت شرکت مخابراتی قصد دارد این سرویس را به یک استاندارد جهانی تبدیل کند. تاکنون تنها سیستم عامل های اندروید و ویندوز از پیام‌رسان چت پشتیبانی می‌کنند اما هنوز معلوم نیست که آیا گوشی‌های آیفون و محصولات اپل نیز می‌توانند از آن استفاده کنند یا خیر.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر