شناسایی بدافزاری که اطلاعات مالی را در واتس آپ سرقت می‌کند

عصر کالا- شرکت ساخت نرم افزار ضد ویروس «کاسپارسکی» اعلام کرد که بد افزاری را شناسایی کرده که قادر به سرقت اطلاعات مالی در اپلیکیشن واتس آپ از کاربران است.

شناسایی بدافزاری که اطلاعات مالی را در واتس آپ سرقت می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایبِنا، شرکت معروف تولید کننده نرم افزار ضد ویروس «کاسپارسکی» روسیه اعلام کرد که ویروسی را تحت عنوان «اسکای گو فری» در گوشی های اندروید شناسایی کرده که قابلیت جاسوسی دارند.

    بر اساس اطلاعیه شرکت «کاسپارسکی»، این بد افزار قابلیت ثبت مکالمات، خواندن و سرقت پیامک ها را از اپلیکیشن واتس آپ دارد؛ ضمن اینکه این ویروس به هکرها اجازه می دهد تا دستگاه ها را به شبکه های Wi-Fi متصل کنند و از این طریق به کنترل، جمع آوری و تجزیه و تحلیل ترافیک یک قربانی بپردازند؛ یعنی سایت های بازدید شده، ورود به سیستم، رمز عبور و شماره های کارت اعتباری آنها را رصد کنند.

    ویروس «اسکای گو فری» کاربردهای متفاوتی دارد که برخی از آنها منحصر به فرد است که در هیچ ویروس دیگری دیده نشده است. برای مثال این ویروس می تواند مکان دستگاه را ردیابی و حالت رکورد مکالمه را فعال کند. این یعنی هکرها می توانند زمانی که افراد وارد دفتر یا مکان های مرتبط با فعالیت های مالی شوند، شروع به شنود محیط قربانیان خود کنند.

    شرکت «کاسپارسکی» اعلام کرد ویروس «اسکای گو فری» از طریق وب سایت های جعلی، جایی که از کاربران پرسیده می شود تا Internet connection accelerator را نصب کنند، سرایت پیدا می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر