پیام‌رسان اسکایپ امن‌تر می‌شود

عصر کالا- مایکروسافت اعلام کرده است که اپلیکیشن پیام‌رسان اسکایپ از این پس به رمزنگاری فوق پیشرفته مبدا به مقصد مجهز خواهد شد.

پیام‌رسان اسکایپ امن‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش اهمیت امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیام رسان، مایکروسافت، شرکت توسعه دهنده و ارائه دهنده پیام رسان اسکایپ، به تازگی خطاب به کاربرانش اعلام کرده است که در آینده ای نزدیک کاربران اسکایپ قادر خواهند بود از قابلیت جدید و کاملا امن آن یعنی رمزنگاری پیشرفته مبدا به مقصد ( end-to-end encryption) بهره مند شوند.

    البته در ابتدای سال جاری 2018 میلادی بود که تیمی از متخصصان مایکروسافت از آزمایش بر روی رمزنگاری های پیشرفته بر روی اسکایپ خبر دادند و حالا به نظر می رسد که به زودی این ویژگی برای تمامی کاربران این پیام رسان صوتی و ویدیویی در سیستم عامل های اندروید، iOS، لینوکس، مک و ویندوز دسکتاپ در دسترس قرار خواهد گرفت تا کاربران با امنیت بیشتر و خیال آسوده تری به مکالمه و برقراری ارتباط با دوستان، آشنایان، اعضای خانواده و همکاران خود بپردازند.

    این قابلیت تنها در قسمت مکالمه خصوصی ( Private conversation) در دسترس است که برای فعالسازی آن، کاربر باید به پروفایل شخص مورد نظری که می خواهد با او ارتباط برقرار کند، مراجعه کند و پس از انتخاب گزینه دریافت کننده پیام، یک لینک دعوت برای مخاطب موردنظر ارسال می شود که با کلیلک و لمس بر روی آن، هر نوع مکالمه ای اعم از متنی، صوتی و ویدیویی به صورت کاملا رمزنگاری شده صورت خواهد پذیرفت. 

    البته لازم به ذکر است محدودیت هایی نیز در این خصوص وجود دارد و آن هم این است که کاربر نمی تواند به طور هم‌زمان با بیش از یک نفر رمزنگاری پیشرفته خود را فعال کند.

    از دیگر پیام رسان هایی که از رمزنگاری پیشرفته مبدا به مقصد بهره می بردند، می توان به فیس بوک مسنجر، واتس‌اپ و آی مسیج اپل اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر