رئیس اتحادیه لوازم خانگی :

مبارزه جدی با عرضه کالای قاچاق در اصناف اول مهرماه آغاز می‌شود

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به آغاز مبارزه با عرضه قاچاق کالا در صنوف از اول مهرماه گفت: از این تاریخ عرضه کنندگان لوازم خانگی باید فاکتور مشخص از فروشندگان کالا دریافت کنند و برگ سبز خرید کالا دیگر ملاک نیست.

مبارزه جدی با عرضه کالای قاچاق در اصناف اول مهرماه آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، محمد‌ طحان‌پور گفت: پیرو نشست مشترکی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان تعزیرات حکومتی، اداره آگاهی و اتاق اصناف داشتیم مقرر شد تا کار جدی مبارزه با قاچاق کالا از اول مهرماه در اصناف مختلف آغاز شود.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در راستای مبارزه با قاچاق کالا این موضوع را به صنف خود اعلام کرده‌ایم گفت: با شروع طرح مبارزه با قاچاق کالا مأموران تعزیرات از واحدهای صنفی بازدید می‌کنند و از آنجا که در این بازدیدها قاضی تعزیرات هم حضور دارد،بنابراین با تشخیص قاضی ممکن است کالای قاچاق توقیف و یا عرضه کننده کالا جریمه نقدی شود.

    طحان‌پور اظهار داشت: در صورت مشاهده کالای قاچاق در واحد صنفی عرضه کننده دفعه اول دو برابر ارزش کالا، دفعه دوم 4 برابر قیمت کالا و به همین ترتیب با افزایش تعداد دفعات میزان جریمه هم افزایش می‌یابد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه 90 درصد از عرضه کنندگان لوازم خانگی قاچاق فاقد پروانه کسب هستند، گفت: از تاریخ مذکور عرضه کنندگان لوازم خانگی باید فاکتور مشخص از فروشندگان کالا دریافت کنند و برگ سبز خرید کالا دیگر ملاک نیست.

    وی با تأکید بر اینکه آمار مشخصی از واردات قاچاق وجود ندارد گفت: بخشی از کالاهای قاچاق از مرز کردستان، بانه، جنوب  و .... به کشور وارد می‌شود.

    طحان‌پور گفت: کولرگازی، تلویزیون و محصولات کوچک لوازم خانگی بخش بیشتری از کالای قاچاق را تشکیل می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر