قاچاق لوازم خانگی افزایش یافته است

عصر کالا- سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه قاچاق لوازم خانگی افزایش یافته است، گفت: مشکل اصلی تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی، کمبود سرمایه در گردش است که در صورت رفع آن، نیاز بازار داخل تأمین خواهد شد.

قاچاق لوازم خانگی افزایش یافته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از فارس، حمیدرضا غزنوی در برنامه  شبکه خبر در خصوص چالش‌های صنعت لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر کارخانه‌های تولید لوازم خانگی با ظرفیت 30 تا 50 درصدی فعال هستند، اظهار داشت: افزایش قیمت ارز موجب شد تا نقدینگی واحد‌های تولیدی کاهش یابد.

    غزنوی تاکید کرد: اگر مشکلات واحد‌های تولیدی به ویژه تأمین سرمایه در گردش برطرف شود عرضه کالا به بازار بیشتر می‌شود و حتی ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت.

    وی ادامه داد: ظرفیت کافی برای تولید لوازم خانگی در کشور وجود دارد، اما این تولید الزاماتی دارد که مهم‌ترین آن تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی است.

    غزنوی از جمله دلایل افزایش قاچاق لوازم خانگی را ممنوعیت کامل واردات و کاهش حضور برند‌های خارجی در بازار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قاچاق فرصت مناسبی برای حضور مؤثر در بازار یافته است.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: قاچاق در زمان‌های مختلف نقش خود را تغییر می‌دهد و حتی در زمان‌هایی قاچاق از داخل به خارج انجام می‌شود، اما در حال حاضر شاهد واردات غیرقانونی لوازم خانگی هستیم.

    * وجود 6 میلیارد دلار ارزش افزوده در صنعت لوازم خانگی

    علیرضا محمدی دانیالی، رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی نیز در این خصوص تصریح کرد: لوازم خانگی دومین صنعت بزرگ کشور است و بیش از یک میلیون و 300 هزار مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت فعالند. همچنین 6 میلیارد دلار ارزش افزوده در صنعت لوازم خانگی وجود دارد.

    وی افزود: در شرایط تحریم و خالی شدن بازار از برند‌های خارجی، تولیدکنندگان داخلی با افزایش میزان و کیفیت تولید این خلاء را به شکل مطلوبی پر کرده اند و پاسخگوی نیاز مشتریان هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر