مأموریت بازرسان اصناف برای مبارزه با لوازم‌خانگی قاچاق

عصر کالا- برخورد با لوازم خانگی قاچاق در سطح بازار از چندی پیش توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ستاد تعزیرات حکومتی آغاز شد.به دلیل اشکالاتی که این طرح ایجاد کرد اتاق اصناف پیشنهاد کرد تا اتحادیه‌ها در مبارزه با کالاهای قاچاق فعالیت خود را آغاز کنند.

مأموریت بازرسان اصناف برای مبارزه با لوازم‌خانگی قاچاق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایران آنلاین،  اول مهرماه بود که برخورد جدی با افرادی که کالای قاچاق می‌فروختند یا در انبارهای خود نگهداری می‌کردند صورت می‌گرفت.نوبت بعدی برخورد با متخلفان 15 مهرماه بود.اما طبق توافقی که صورت گرفت در این مرحله بازرسان اتحادیه وارد بازار شدند و توانستند به انبارها دسترسی پیدا کنند که بواسطه فعالان بازار معرفی شده بود.
    یکی از فروشندگان امین حضور که خواست نامش عنوان نشود درباره مرحله جدید بازرسی‌ها توسط اتحادیه لوازم خانگی به خبرنگار ما گفت:بازرسان اتحادیه قطعاً موفق‌تر از سازمان تعزیرات حکومتی می‌توانند با لوازم خانگی قاچاق مبارزه کنند.اتحادیه لوازم خانگی، فعالان واقعی بازار را می‌شناسند و می‌دانند چه افرادی در بازار تخلف می‌کنند.این افراد بعضاً بدون جواز فعالیت دارند.
    وی افزود:از هفته گذشته تاکنون محموله‌های زیادی که در انبارهای زیرزمینی یا منازل وجود داشت شناسایی شدند.با جمع‌آوری کالاهای قاچاق وبی کیفیت وضعیت بازار بهبود پیدا می‌کند و مردم نسبت به کالاهای عرضه شده در سطح بازار اطمینان پیدا می‌کنند.طی چند وقت اخیر با برخوردهای صورت گرفته مردم نسبت به بازار خوشبین شدند و این امر کمک می‌کند بازار در ماه‌های آتی رونق بگیرد.
    از هفته گذشته تاکنون محموله‌های زیادی که در انبارهای زیرزمینی یا منازل وجود داشت شناسایی شدند.با جمع‌آوری کالاهای قاچاق وبی کیفیت وضعیت بازار بهبود پیدا می‌کند و مردم نسبت به کالاهای عرضه شده در سطح بازار اطمینان پیدا می‌کنند.طی چند وقت اخیر با برخوردهای صورت گرفته مردم نسبت به بازار خوشبین شدند و این امر کمک می‌کند بازار در ماه‌های آتی رونق بگیرد.
    این فعال بازار خاطرنشان کرد:اتحادیه لوازم خانگی با افرادی که در زمینه قاچاق لوازم خانگی فعال هستند برخورد قاطع و جدی دارد، لذا فعالان بازار به عملکرد اتحادیه اطمینان دارند.به نظر می‌رسد بازار بزودی از لوازم خانگی قاچاق پاک شود.
    وی گفت:سازمان تعزیرات حکومتی نمی‌توانست بخوبی روی بازار نظارت کند و بعضاً بین کالاهای قاچاق و تولید داخل با چالش مواجه می‌شد ولی اتحادیه به دلیل آشنایی با این حوزه خیلی راحت امکان تشخیص کالاها را دارد.
    علی فاضلی رئیس اتاق اصناف درباره اینکه آیا ورود اتحادیه باعث می‌شود که برخی از فعالان بازار از طرح برخورد با کالاهای قاچاق درامان باشند گفت:این امر غیر ممکن است.بازرسان به صورت متناوب بازار را رصد می‌کنند و حتی فعالان بازار اجازه نمی‌دهند چنین اتفاقی رخ دهد.اتحادیه لوازم خانگی به دنبال آن است که بازار در آرامش باشد و کالاهای قاچاق رقیب فعالان این صنف نباشد.لذا از زمانی که برخورد‌های اتحادیه با کالاهای قاچاق آغاز شده دیدیم که از موضع خود کوتاه نیامدند و با متخلفان برخورد کردند.
    وی افزود:پاکسازی بازار لوازم خانگی از کالاهای قاچاق ادامه دارد و متوقف نمی‌شود.این طرح اینگونه نخواهد بود که در یک تا دو مرحله مقابله صورت گیرد و دیگر اتحادیه پیگیر نباشد.
    فعالان بازار از اینکه طرح جمع‌آوری کالاهای قاچاق آغاز شده خوشبین هستند و می‌گویند قاچاقچیان برای آنکه بازار به نفع‌شان تمام شود راه‌های مختلفی را طی کردند که از جمله آن افزایش قیمت بود.با پاکسازی بازار از لوازم خانگی قاچاق این بخش با شرایط بهتری روبه‌رو خواهد شد و مردم دیگر با چالش فروش کالاهای اسقاطی به نام نو در بازار، تعویض برندها و...مواجه نخواهند شد.
    محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هم گفته است: اجرای طرح جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق به منظور حفظ تولید و اشتغال داخلی است، این طرح مدنظر دائمی است و در مورد وجود کالاهای قاچاق و نیز قیمت لوازم ارائه شده توسط شرکت‌ها نظارت و بازرسی وجود خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر