فـروش لوازم خانگی قاچاق در فروشگاه های مجازی

عصر کالا- سه راه امین حضور پر رنگ و لعاب است، اما این روزها از مشتری واقعی خبری نیست. البته در ساعت‌هایی از روز تعداد مشتریان بیش از پیش می‌شود اما به جز چند خرید آن هم با چانه‌زنی ...

فـروش لوازم خانگی قاچاق در فروشگاه های مجازی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از اقتصادآنلاین، فروشگاه کوچک و بزرگ هم ندارد، همگی زیر بار رکود رفته‌اند و انگار گرد بی‌مشتری در بازار پاشیده‌اند. علاوه‌بر این با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا برخی فروشندگان اقدام به احتکار کالا کرده‌اند و این حرکت موجب گرانی در بازار لوازم خانگی شده است. از سوی دیگر از آنجا که حضور پررنگ و چشمگیر برندهای معروف لوازم خانگی در بازار مصرف کشورمان و تبلیغات گسترده این شرکت‌ها موجب ترغیب مصرف‌کنندگان ایرانی به استفاده از این محصولات شده است، تولید‌کنندگان داخلی هم از درج عبارت ساخت ایران روی محصولات ساخت یا مونتاژ داخل پروا دارند.
    به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و کار ، البته اکنون دانش فنی به‌روز و قابل رقابت در تولید انواع لوازم خانگی به دست آمده است، درصورتی که برخی تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز خطوط تولید به کشورمان وارد شود می‌توانیم شاهد تولید انبوه این محصولات در داخل کشور باشیم.  همچنین می‌توان از طریق مذاکره با پتروشیمی یا فولاد برای تولید فرآورده‌های پلیمری و فلزی مورد نیاز این صنعت 80 درصد مواد اولیه را در داخل کشور تامین کرد.
    امروز تولیدکننده داخلی امکان رقابت را از لحاظ کیفیت و تنوع با سایر محصولات در عرصه جهانی دارد اما مشکل آن است که قیمت تمام شده برای تولیدکننده داخلی بالا بوده و او نمی‌تواند رقابت مناسبی داشته باشد. در گروه صوتی تصویری، سهم تعدادی برندهای خارجی 95 درصد و سهم تعدادی برندهای ایرانی 5 درصد است. در گروه یخچال فریزر، سهم تعدادی برندهای خارجی حدود60 درصد و سهم تعدادی برندهای ایرانی 40 درصد برآورد می‌شود. همچنین در گروه شوینده‌ها سهم تعدادی برندهای خارجی 55 درصد و سهم تعدادی برندهای ایرانی 45 درصد است.
    آمار گمرک نشان می‌دهد اندازه بازار لوازم خانگی ایران طی 5 سال آینده با رشد سالانه 4 درصدی به عدد 17 هزار و 754 میلیارد تومان خواهد رسید و در سال دهم پیش‌بینی می‌شود این مقدار به عدد تقریبی 21 هزار میلیارد تومان یعنی 8.5 میلیارد دلار برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر