کرونا بازار لوازم خانگى را هم سرد کرد

٥۰درصد بازار، کالاى قاچاق است

عصر کالا- سخنگوى اتحادیه لوازم خانگى از افت تقاضا در این بازار در پى شیوع بیمارى کرونا خبر داد و گفت: با ادامه این روند بازار لوازم خانگى مجددا دچار رکود خواهد شد.

کرونا بازار لوازم خانگى را هم سرد کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از اقتصادآنلاین ،  حمیدرضا غزنوى  درباره تاثیر شیوع بیمارى کرونا بر بازار لوازم خانگى توضیح داد: خوشبختانه این بیمارى مشکلى در روند تولید ایجاد نکرده و طى ماه‌های گذشته افزایش تولید هم داشته‌ایم اما با توجه به نگرانى مردم از حضور در مکان‌هاى عمومى، سطح تقاضا براى محصولات لوازم خانگى کاهش یافته است.

    غزنوى به تاثیر این بیمارى بر قیمت محصولات لوازم خانگى نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش بهاى فولاد و سایر مواد اولیه، قیمت برخى محصولات لوازم خانگى تا حدودى افزایش یافته است؛ اگرچه با توجه به کاهش توانایى مالى مردم و براى جلوگیرى از افت بیشتر تقاضا، بسیارى از شرکت‌ها به رغم رشد نرخ مواد اولیه هیچ افزایش قیمتى روى محصولات نهایى خود اعمال نکرده‌اند.

    او درباره زمزمه احتمال آزادسازى واردات لوازم خانگی در سال٩٩ اظهار کرد: درحال حاضر واردات قطعات لوازم خانگى آزاد است و مشکلى در تولید این محصولات نداریم اما متاسفانه بعضى افراد در این شرایط فقط به دنبال بهانه‌ای برای واردات محصولات لوازم خانگى به صورت کامل هستند.

    غزنوى درباره وضعیت قاچاق لوازم خانگى نیز بیان کرد: همچنان واردات برندهاى خارجى به صورت قاچاق و در حجم گسترده به کشور وجود دارد به طوریکه در حال حاضر حدود ٥۰درصد بازار لوازم خانگى را کالاى قاچاق تشکیل مى‌دهد، ضمن اینکه هیچ اقدامى هم براى ممنوعیت ورود این محصولات انجام نمى‌شود.

    سخنگوى اتحادیه لوازم خانگى درباره ادامه روند بازار تا پایان سال خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ویروس کرونا نمى‌توانیم هیچ گونه اظهار نظرى درباره آینده قیمت و تقاضا براى محصولات لوازم خانگى داشته باشیم، اما مسلما با ادامه این روند و عدم رعایت موارد بهداشتى، بازار به لحاظ تولید و قیمت با رکود مواجه خواهد شد و این شرایط به صورت دومینو تمام بخش‌های اقتصادى کشور را درگیر خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر