عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

فضای خرید و فروش کالای قاچاق در خرده فروشی‌ها نا امن شود

عصر کالا- عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: باید بر روی شیوه‌های سیستماتیک مبتنی بر فناوری اطلاعات تکیه و فضای خرید و فروش خرده فروشی را برای کالای قاچاق ناامن کنیم.

فضای خرید و فروش کالای قاچاق در خرده فروشی‌ها نا امن شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خانه ملت، فریدون احمدی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور مبارزه با قاچاق کالا، اظهار داشت: باید برخورد با پدیده قاچاق کالا را از زوایای مختلف مشاهده کنیم، زمانی که بحث مبارزه با قاچاق کالا مطرح می‌شود همه متوجه ممانعت فیزیکی می‌شوند و اعلام می‌کنند مرزها باز است و کالای قاچاق وارد کشور می‌شود.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که کالای قاچاق وارد کشور می‌شود این معنا را می‌رساند که زمینه واردات آن در کشور وجود دارد، گفت: کسی که کالایی را از طریق قاچاق وارد کشور می‌کند باید بتواند آن را به فروش برساند، نظام سیستماتیک اصولی مبتنی بر فناوری برای مبارزه با کالای قاچاق در کشور وجود ندارد.

    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی مرزها باز هستند و به اندازه ما در مرزهای خود نگهبان ندارند، ادامه داد: چرا این کشورها گرفتار پدیده قاچاق نمی‌شوند، دلیل آن این است که آنها بر روی پله‌های دیگر مبارزه با قاچاق کالا کار کرده‌اند.

    نظام عرضه کالا در کشور سیستم ندارد

    وی با تاکید بر اینکه نظام عرضه کالا در کشور سیستم ندارد و به‌همین دلیل کالای قاچاق وارد کشور می‌شود و در این شبکه به‌فروش می‌رسد، عنوان کرد: اگر زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم امکان ورود و فروش کالای قاچاق به کشور از بین می‌رود، در فروشگاه‌های بزرگ به دلیل اینکه سیستم و نظارت کافی وجود دارد نمی‌توان کالای قاچاق را عرضه کرد، باید خرده فروشی‌ها و مغازه‌ها را ساماندهی و در آنها صندوق الکترونیک نصب کنیم.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید حد مشخصی برا ی استفاده و خرید توسط پول نقد تعیین شود و در مقابل کارت‌های اعتباری را ساماندهی کنیم، تصریح کرد: این موضوعات در همه جای دنیا مرسوم است و افراد تا حد مشخصی پول نقد در کیف‌های خود نگهداری می‌‎کنند، در سیستم خرید الکترونیک مشخص است افراد چه کالایی را خریداری کرده‌اند و فاکتور آن در سامانه‌ها ثبت می‌شود، این اقدامات به‌صورت خودکار امکان واردات کالای قاچاق را از بین می‌برد.

    احمدی با اشاره به اینکه پول نقد در اختیار مردم باید محدود شود و نیازی به وجود این میزان پول نقد در اجتماع نیست، ادامه داد: به میزان کافی شیوه‌های فیزیکی را امتحان کرده‌ایم و اکنون زمان آن رسیده است که بر روی شیوه‌های سیستماتیک مبتنی بر فناوری اطلاعات تکیه و فضای خرید و فروش خرده فروشی را برای کالای قاچاق ناامن کنیم.

    ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز دانش بنیان نیست

    عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز ستادی دانش بنیان نبوده است، باید افراد با سواد و نخبه در این ستادها فعالیت کنند و سیستم‌ها را طراحی کنند، خاطرنشان کرد:  سیستم نظارت و بازرسی کالا و سیستم مبارزه با قاچاق کالا شیوه فیزیکی است و در سیستم فیزیکی نیز همیشه آدم‌ها سطح خود را دارد./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر