سایه سنگین برندهای خارجی بر بازار لوازم خانگی

عصر کالا- سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی موضوع مهم در صنعت لوازم خانگی را تحریک بازار عنوان کرد و گفت: به اعتقاد کارشناسان تحریک تقاضای مولد مهمترین موضوع در صنعت لوازم خانگی است.

سایه سنگین برندهای خارجی بر بازار لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایمنا، محمدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، اظهار داشت: بسیاری از کشورها که در رکود به سر می برند از روش تحریک تقاضا برای رونق تولید و خروج از رکود بهره برده اند و ما هم بایستی به این سمت برویم تا رشد اقتصادی و رونق تولید را به این صنعت بازگردانیم.
    وی افزود: بازار لوازم خانگی ایران حدود 20 هزار میلیارد تومان است که 15 هزار میلیارد تومان مربوط به برندهای خارجی و 5 هزار میلیارد تومان سهم برندها و تولید کننده های داخلی است.
    سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به سهم 25 درصدی برندهای داخلی از  بازار لوازم خانگی کشور افزود: در سال های اخیر استقبال مردم کشورمان از کالاهای ایرانی بیشتر افزایش یافته است.
    وی گفت: در صنعت لوازم خانگی حدود 1 میلیون نفر فعال اند و 1000 واحد صنعتی در کشور به تولید انواع لوازم خانگی مختلف مشغول اند همچنین 400 هزار نفر هم به صورت مستقیم در این صنعت شاغل هستند.
    غزنوی با اشاره به ظرفیت تولید لوازم خانگی در کشور افزود: ما در حال حاضر در شرایط رکود به سر می بریم و کارخانه های تولید کننده ما با ظرفیت اسمی کمتری به تولید ادامه می دهند.
    وی با اشاره به کیفیت لوازن خانگی ایرانی گفت: بسیاری از لوازم خانگی تولید شده در کشورهای اروپایی در آزمایش های انجام شده به لحاظ بررسی گرید انرژی به دلیل اختلاف آب و هوا ، دارای مصرف انرژی زیادی هستند و تولیدات داخلی به صرفه تر اند.
    سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: تولیدات داخلی از نظر کیفیت، تنوع محصول و خدمات پس از فروش به راحتی با محصولات اروپایی، آمریکایی و کره ای قابل رقابت هستند.
    وی لوازم خانگی را جزء کالاهای لوکس خواند و گفت: به دلیل اینکه لوازم خانگی جزء کالاهای لوکس به حساب می آیند و مردم هم به دنبال برند های معروف هستند، هر شرکتی که بیشتر برند سازی کند موفق تر خواهد بود.
    غزنوی افزود: برای حمایت از تولید کنندگان داخلی باید برند سازی در کشور بیشتر جدی گرفته شود.
    سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به واردات لوازم خانگی گفت: در کشور ما بعد از واردات خوراک دام بیشترین واردات مربوط به لوازم خانگی است که حدود 7 برابر واردات خودرو است و در برخی از لوازم خانگی کشور ما بازار دوم کالاهای تولید شده در کشور کره است.
    وی افزود: بازار لوازم خانگی در کشور ما بسیار وسیع است و با توجه بیش از حد به صادرات نباید از این بازار قافل شویم زیرا توجه به بازار داخل باعث رونق تولید و اشتغال خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر