مراقب لوازم خانگی قاچاق باشید

عصر کالا- رییس اتحادیه لوازم خانگی توصیه کرد: با توجه به ممنوعیت واردات، ورود کالا‌های قاچاق به کشور زیاد شده و توصیه ما این است که مردم مراقبت این کالا‌ها باشند.

مراقب لوازم خانگی قاچاق باشید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از اقتصادآنلاین، مرتضی میری با بیان این که بازار لوازم خانگی به آرامش نسبی رسیده و روند عادی خود را طی می‌کند، اظهار کرد: قیمت‌ها بعد از عید با افزایش روبه رو شد اما الان تقریبا بازار راکد است یعنی مردم برای خرید هجوم نمی‌برند و تنها متقاضی بازار کسانی هستند که یا جهیزیه تهیه می‌کنند و یا برای جایگزین کردن لوازم خانگی قدیمی خود خرید می‌کنند.

    وی ادامه داد: البته شرایط به ‌گونه‌ای شده که همه نمی‌توانند از آن برندی که تمایل دارند استفاده کنند اما تولید داخل نیز از کیفیت بالایی برخوردار است و توان رقابت با محصولات وارداتی را دارد.

    این فعال صنعت لوازم خانگی ممنوعیت واردات را عاملی در جهت افزایش قاچاق به کشور دانست و افزود: تا حدودی کالا‌های وارداتی در بازار موجود است و متاسفانه مابقی به صورت قاچاق وارد می‌شود که به این دسته از کالا‌ها نمی‌توان اعتماد کرد و توصیه ما این است که از مغازه مطمئن خرید کنید.

    رییس اتحادیه لوازم خانگی به حادثه سیل نیز اشاره کرد و گفت: پس از حادثه سیل اخیر و نیاز به محصولات لوازم خانگی، کارخانه‌ها میزان تولید خود را افزایش دادند اما این موضوع تاثیر منفی در تامین نیاز بازار نداشت.

    به گفته میری، تولید داخل با ارز نیمایی است درحالیکه وارداتی‌ها با ارز آزاد وارد می‌شوند و این تفاوت قیمت در بازار محسوس است، از این رو اگر بتوانیم تا حدودی با تحریم مقابله کرده و واردات را دوباره از سر بگیریم، با کاهش قیمت مواجه خواهیم شد.

    رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به بدعهدی کُره در تامین مواد اولیه داخلی تصریح کرد: کُره دست ما را در پوست گردو گذاشت و با توجه به همکاری طولانی ما با کره، توقع نداشتیم که اینطور ما را تنها بگذارد و باعث ضرر دو شرکت داخلی ما که سرما‌یه گذاری بالایی کرده بودند، شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر