سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی:

تامین نقدینگی واحدهای صنعتی مهمترین چالش کشور در سال ۹۷است

عصر کالا- بنابر آمار اعلام شده از سوی موسسه مکنزی در سال آینده شرکت‌هایی که در ایران نتوانند نقدینگی و سرمایه در گردش خود را تامین کنند ورشکست خواهد شد که این دقیقا وضعیت تولیدکنندگان لوازم خانگی است.

تامین نقدینگی واحدهای صنعتی مهمترین چالش کشور در سال ۹۷است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، حمید رضا غزنوی در خصوص وضعیت کارخانجات تولیدکننده لوازم خانگی در سال 97 گفت: صنعت لوازم خانگی بعد از خودرو دومین صنعت مهم کشور است که اشتغال زیادی را به وجود آورده، بنابر آمار اعلام شده از سوی موسسه مکنزی در سال آینده شرکت‌هایی که در ایران نتوانند نقدینگی و سرمایه درگردش خود را تامین کنند ورشکست خواهد شد که این دقیقا وضعیت تولیدکنندگان لوازم خانگی است.

    وی ادامه داد: در ادامه این گزارش ذکر شده که در شش ماهه اول 15 درصد واحدها دچار این مشکل خواهند شد و در انتهای سال 30 صنایع درگیر این چالش می‌شود. همین امر نشان می‌دهد که مهترین چالش دولت برای سال 97 تامین نقدینگی صنعت کشور است که در حوزه لوازم خانگی اگر از طریق کارت‌های اعتباری یا دادن سهم بیشتر به تولیدات داخلی اقدامی نشود مطمئنا ما بحران خواهیم داشت.

    وی ادامه داد: نکته دیگر قیمت ارز است که در این صنعت بسیار تاثیرگذار است لوازم خانگی در چند سال اخیر کمترین افزایش قیمت را داشته است به طوری که سال گذشته بسیاری از شرکت‌های مطرح لوازم خانگی دچار ضرر و زیان شده‌اند از طرف دیگر بازار نیز کشش قیمت را ندارد و اگر قیمت ارز همین طور افزایش پیدا کند دیگر تولید صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر