سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی خبر داد:

ثبت سفارش تولیدکنندگان لوازم خانگی با ارز ۴۲۰۰ تومانی

عصر کالا- سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه ثبت سفارش تولیدکنندگان لوازم خانگی با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام می‌شود، گفت: کمبود لوازم خانگی در بازار طی یک هفته آینده برطرف می‌شود.

ثبت سفارش تولیدکنندگان لوازم خانگی با ارز ۴۲۰۰ تومانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان, حمیدرضا غزنوی از اختصاص ارز 4200 تومانی به تولیدکنندگان لوازم خانگی خبر داد و اظهار کرد: ثبت سفارش در سامانه نیما انجام شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه اولویت بندی که در سامانه آمده کمی کار را دشوار کرده است که در آینده اصلاح خواهد شد، افزود: این اقدام بانک مرکزی اقدامی مناسب است که نواقص آن باید با تعامل رفع شود.

    وی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه ارز 4200 تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است، گفت: از نظر تامین مواد اولیه با مشکل خاصی مواجه نیستیم اما، امیدواریم برای سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی نیز تدبیری اندیشیده شود تا شرایط تولید بهتر از گذشته شود.

    غزنوی افزود: تک نرخی کردن نرخ ارز از سوی دولت و همچنین اینکه این نرخ ثابت باقی نماند تدبیر درستی است که تولیدکنندگان از این طرح حمایت می‌کنند.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در پاسخ به اینکه با توجه به تامین ارز 4200 تومانی برای تولیدکنندگان آیا قیمت لوازم خانگی کاهش می‌یابد، تصریح کرد: متوسط افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی 7 درصد افزایش یافته است که آن هم به دلیل افزایش نرخ ارز، افزایش دستمزد و قیمت مواد اولیه بوده است و این افزایش قیمت کاهش نخواهد یافت.

    وی تاکید کرد: عدم ثبات نرخ ارز در تامین قطعه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان پیش آورده بود که موجب کمبود کالا در بازار شد اما، طی یک هفته آینده مشکل کمبود کالا برطرف می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر