تشخیص ضعف بیماران قلبی توسط ساعت‌های هوشمند

عصر کالا- ساعت‌های هوشمند امروزه می‌توانند بر فاکتورهای مهم بهداشت و سلامت نظارت خوبی داشته باشند و بیماران مبتلا به بیماری‌های مختلف به خصوص بیمارن قلبی و عروقی را در خانه نظارت کنند و این بیماران را از مراجعه مکرر به پزشک نجات دهند.

تشخیص ضعف بیماران قلبی توسط ساعت‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، ساعت‌های هوشمند روی مچ کاربران می‌تواند به عنوان یک ابزار حیاتی برای نظارت پزشکی در شرایط مختلف به شکل مناسب عمل کند.

    اکنون محققان دانشگاه "استنفورد" در مطالعه‌ای با تأمین بودجه از جانب شرکت اپل مشخص کرده‌اند که ساعت‌های هوشمند از جمله ساعت هوشمند اپل موسوم به "اپل واچ" می‌تواند میزان ضعف و بی‌ثباتی، یا بهتر بگوییم مسافت طی شده در یک پیاده‌روی شش دقیقه‌ای را در بیماران قلبی و عروقی و در حالی که در خانه هستند، ارزیابی کند.

    مطالعه محققان دانشگاه استنفورد نشان داد که استفاده از ساعت هوشمند شخصی، تقریباً به اندازه دادن آزمایش در یک کلینیک موثر است.

    دانشمندان با استفاده از اپل واچ سری 3 و یک برنامه مخصوص موسوم به "VascTrac" این داده‌ها را جمع آوری کردند. البته احتمالاً در آینده نزدیک به نرم افزار واسط نیازی نخواهد بود.

    سیستم عامل "WatchOS 7" شامل تست پیاده‌روی شش دقیقه‌ای و سایر داده‌های حرکتی است و کاربران می‌توانند عملکرد خود را در برنامه Health در گوشی آیفون خود در بخش تنفسی مرور کنند.

    یافته‌ها حاکی از آن است که اپل واچ و ساعت‌های هوشمند دیگر می‌توانند بیماران را از سختی معاینه پزشک به منظور سنجش توانایی‌های عملکردی نجات دهند.

    بنابراین کاربران با استفاده از ساعت‌های هوشمند می‌توانند به راحتی در خانه خود قدم بزنند و در صورت وجود نشانه‌هایی از مشکل، به سرعت باخبر شوند.

    این مطالعه به وضوح به شرکت‌های سازنده ساعت‌های هوشمند کمک می‌کند تا به توسعه ساعت‌های مچی هوشمند خود به عنوان یک ابزار نظارت بر بهداشت و سلامت افراد جامعه ادامه دهند و همچنین به این موضوع اشاره دارد که این فناوری در حال حاضر برای ارائه اطلاعات مفید و کافی به پزشکان مناسب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر