تازه‌های دنیای فناوری;

گوگل به دنبال عرضه دو ساعت هوشمند

عصر کالا- گوگل در تلاش برای عرضه دو ساعت هوشمند است که مجهز به سیستم عامل Android Wear ۲.۰ هستند. این اولین بار است که خبری در مورد حضور رسمی گوگل در بازار ساعت های هوشمند منتشر می شود.

گوگل به دنبال عرضه دو ساعت هوشمند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از فارس، امکانات و ویژگی های این ساعت ها شباهت های فراوانی به گوشی های هوشمند نکسوس دارد. قرار است ساعت های مذکور در سه ماهه اول سال 2017 روانه بازار شوند.

گوگل امیدوار است با عرضه این ساعت ها سهم خود از بازار سیستم عامل های ساعت های هوشمند را افزایش دهد و بتواند مانند بازار تلفن همراه در این بازار هم خودی نشان دهد.

در حالی که کنترل کامل بازار سیستم عامل های همراه در اختیار گوگل است و اندروید در این زمینه وضعیت بسیار ممتازی دارد در بازار ساعت های هوشمند شرایط متفاوت است و بررسی های آی دی سی نشان می دهد اپل با سیستم عامل watchOS حدود 52 درصد از بازار مذکور را به خود اختصاص داده است. در این شرایط سیستم عامل آندروید ویر با سهم 23 درصدی در رتبه دوم است.

کارشناسان معتقدند استقبال از ساعت های هوشمند فعلا در حد مطلوب نخواهد بود. زیرا هنوز کاربردهای مطلوب این ساعت ها بر خلاف گوشی های هوشمند مشخص نیست. این ساعت ها از نظر قدرت پردازش محدودیت های بیشتری دارند و برنامه های کمتری را نیز می توانند اجرا کنند و به همین علت کمتر از یک درصد از مالکان گوشی های هوشمند در سال 2013 ساعت های هوشمند خریداری کردند و این رقم در سال 2015 به صرفا دو درصد افزایش یافت.

یکی دیگر از نقاط ضعف ساعت های هوشمند گرانی آنهاست. ساعت های هوشمند اپل و سامسونگ 350 دلار قیمت دارند و مدل های ارزان قیمت تر این ساعت ها به قیمت 150 تا 250 دلار به فروش می رسند و کارکردهای انها به مراتب کمتر است. علاوه بر این باید توجه داشت که به روزرسانی نرم افزاری این ساعت ها هم با دشواری های فراوانی مواجه است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر