سامسونگ به دنبال روشی نوآورانه برای شارژ کردن ساعت‌های هوشمند

عصر کالا- کمپانی سامسونگ به تازگی پتنت جدیدی را برای شارژ کردن ساعت‌های هوشمند به ثبت رسانده است. این روش شارژ در نوع خود بسیار نوآورانه محسوب می‌شود.

سامسونگ به دنبال روشی نوآورانه برای شارژ کردن ساعت‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از جی اس ام، ساعت‌های هوشمند کمپانی سامسونگ از چندین سال پیش تا به امروز، به‌روزرسانی‌های بسیار خوبی را دریافت کرده‌اند و محصولات سری Galaxy Gear خود شاهد این مدعا هستند که سامسونگ به یکی از قدرت‌های بازار ساعت‌های هوشمند تبدیل شده است. محصولاتی مانند Gear S2 و Gear S3 نیز که با طراحی چشم‌نواز و نرم‌افزاری ساده‌تر روانه بازار شدند تا به امروز توانسته‌اند نظر مثبت بسیاری از خریداران این گجت‌ها را به خود جلب کنند. به‌تازگی نیز شایعاتی مبنی بر عرضه Gear S4 برای جایگزینی نمونه 2016 در رسانه‌ها منتشرشده است.

    هنوز هیچ تصویری یا مشخصاتی از ساعت هوشمند Gear S4 منتشرشده، اما یک پتنت جدید که توسط سامسونگ در ایالات‌متحده آمریکا به ثبت رسیده است، نشان می‌دهد که این کمپانی کره‌ای به دنبال آن است تا در ساعت‌های هوشمند خود، شاید Gear S4، از روشی نوآورانه برای شارژ کردن دستگاه استفاده کند.

    بر اساس این پتنت، با نگه‌داشتن ساعت هوشمند در کنار یک کیس خاص، می‌توان آن را شارژ کرد. همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، محل شارژ ساعت‌های هوشمند سامسونگ، روی کیس گوشی‌های هوشمند نصب‌شده و به سیستم شارژ وایرلس و یک USB Type-C برای ارتباط با گوشی نیز مجهز است. بر این اساس، می‌توان نحوه کار این سیستم را این‌گونه ارزیابی کرد که برای شارژ کردن ساعت هوشمند، باید آن را روی کیس جایگذاری شده روی بدنه قرار دهید و اگر ساعت هوشمند در فاصله زیادی از کیس شارژ قرار بگیرد یا روی مچ بسته شده باشد، عملیات شارژ امکان‌پذیر نخواهد بود. این محدودیت‌ها از عدم بلوغ کافی سیستم‌های شارژ بی‌سیم القایی ناشی می‌شوند.

    ازآنجایی‌که کیس‌های باتری معمولا حجم زیادی را اشغال می‌کنند، هنوز مشخص نیست که آیا این سیستم شارژ جدید از باتری گوشی استفاده می‌کند و یا خود یک قاب جداگانه برای باتری خواهد داشت که بتوان با آن، گوشی را نیز شارژ کرد. مسئله میزان نگهداری شارژ در ساعت‌های هوشمند روزبه‌روز در حال مهم‌تر شدن است و سیر روزافزون استفاده از GPS که مقدار زیادی از شارژ باتری را تلف می‌کند، احساس نیاز به باتری‌هایی قدرتمند در ساعت‌های هوشمند را افزایش داده است. شارژ کردن باتری ساعت‌های هوشمند، بدون نیاز به شارژر اضافی یا منبع برق، می‌تواند یک مزیت رقابتی بسیار عظیم برای سامسونگ باشد که رقابت با این کمپانی را در بازار ابزارهای پوشیدنی سخت می‌کند.

    البته باید در نظر داشته باشید که این طرح، هنوز یک پتنت خام است و حتی به‌طور خاص، به ساعت هوشمند Gear S4 نیز اشاره نمی‌کند؛ بنابراین فعلا کمی زود است تا به‌افتخار سامسونگ برای این روش نوآورانه شارژ، کلاه از سر برداریم. به‌علاوه، ساعت هوشمند Gear S3 نیز هم‌اکنون از طریق یک داک مخصوص، از فناوری شارژ بی‌سیم بهره می‌برد.

    همان‌طور که در بالا هم گفتم، هنوز اطلاعات چندانی در مورد Gear S4 منتشر نشده است، اما لااقل می‌توانیم پیش‌بینی‌هایی را در مورد آن داشته باشیم. برای مثال، می‌توان حدس زد که این ساعت هوشمند به سیستم‌عامل تایزن مجهز می‌شود. همچنین، ازآنجایی‌که Gear S3 در اواخر آگوست 2016 معرفی شد، اگر سامسونگ بخواهد همچنان بر سنت‌های خود پافشاری کند، باید در نمایشگاه IFA برلین، شاهد رونمایی از ساعت هوشمند Gear S4 باشیم. پیش‌بینی شما چیست؟

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر