فروش ساعت‌های هوشمند اپل رکورد زد

عصر کالا- شرکت اپل با فروش ۸ میلیون دستگاه ساعت هوشمند اپل واچ در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی به رکوردی بی‌سابقه دست یافته است.

فروش ساعت‌های هوشمند اپل رکورد زد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا»  به نقل از ایسنا، موسسه تحقیقاتی کانالیز به تازگی در تازه‌ترین گزارش آماری خود اعلام کرده است که میزان فروش ساعت‌های هوشمند اپل (اپل واچ) در سه ماهه چهارم و پایانی سال گذشته 2017 میلادی رکورد زده است.

    تا پیش از این رکورد، شرکت فیت بیت که در عرصه طراحی و تولید محصولات الکترونیکی پوشیدنی و ساعت‌های هوشمند پیشگام و فعال بود، رتبه نخست را در فهرست غول‌های تکنولوژی ارائه‌دهنده دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی و هوشمند به خود اختصاص داده بود. فیت بیت در سه ماهه چهارم سال 2015، تعداد 6.1 میلیون دستگاه ساعت هوشمند را به بازار عرضه کرده بود و همین رقم بالا هم آن را برای دو سال متوالی در جایگاه نخست حفظ کرده بود.

    جیسون لو - یکی از تحلیلگران ارشد موسسه تحقیقاتی کانالیز - در این باره می‌گوید که حالا غول تکنولوژی اپل آمریکا این بازی را از رقیب خود، شرکت فیت بیت بُرده است به گونه‌ای که میزان فروش سالانه 2017 ساعت‌های هوشمند اپل با 54 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه خود در سال 2016، به 18 میلیون دستگاه در مجموع رسیده است.

    از دیگر رقبای معروف و محبوب اپل واچ، می‌توان به ساعت‌های هوشمند سامسونگ Gear S3 و هوآوی واچ 2 اشاره کرد. با اینکه این دو محصول توانایی پشتیبانی از هر دو سیستم اندروید و iOS را دارند، اپل واچ تاکنون هیچ علاقه‌ای به کار کردن با سیستم عامل اندروید از خود نشان نداده است. اما باز هم با این حال، اپل توانسته است به میزان قابل توجهی از فروش فصلی و سالانه خود برسد و از سایر رقبای سرسخت خود سبقت بگیرد.

    آمار منتشر شده همچنین نشان می دهد که کاربران در کشورهای ایالات متحده آمریکا، استرالیا و ژاپن بیشترین استقبال را از ساعت‌های هوشمند اپل (اپل واچ) کرده‌اند که بیشتر آن هم مرهون تعطیلات کرسیمس و سال نوی میلادی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر