اپل واچ ۳؛ وقتی اپل دست به تکرار می زند

عصر کالا- شایعات به حقیقت پیوستند و تنها پس از گذشت یک سال از معرفی Apple Watch ۲، حالا شاهد رونمایی از Apple Watch ۳ هستیم، در ادامه به نقد و بررسی اولیه این ساعت هوشمند می‌پردازیم.

اپل واچ ۳؛ وقتی اپل دست به تکرار می زند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل برترینها،

    نقاط قوت

    1-بهره‌گیری از فناوری ارتباطی LTE بدون نیاز به اتصال به یک آیفون

    2-قابلیت سنجش ارتفاع

    نقاط ضعف

    1-ظاهر و کارایی مشابه و بدون پیشرفت جدی نسبت به نسخه پیشین

    Apple Watch 3 در مقایسه با نسل پیشین ساعت‌های هوشمند شرکت اپل تغییر زیادی را نشان نمی‌دهد و بزرگ‌ترین پیشرفت این ساعت نسبت به سال گذشته در پشتیبانی آن از فناوری LTE و نیز وجود ارتفاع سنج در آن خلاصه می‌شود.

    زمان عرضه و قیمت

    اولین نسخه Apple Watch در مدل پایه 349 دلار قیمت‌گذاری شد، نسل بعدی این ساعت هوشمند و یا Apple Watch 2 قیمتی 369 دلاری داشت و اپل در کنفرانس اخیر خود و در حین معرفی Apple Watch 3 قیمت مدل بدون قابلیت ارتباطی LTE را 329 دلار و قیمت پایه برای مدلی که از فناوری LTE پشتیبانی می‌کند را 399 دلار اعلام کرد، بر این اساس اپل بار دیگر سطح قیمت ساعت‌های هوشمند خود را افزایش داده است.

    پیش‌فروش Apple Watch 3 از تاریخ 15 ماه سپتامبر آغاز شده و قرار است تا اولین سفارشات در تاریخ 22 ام همین ماه به مشتریان تحویل گردد، می‌دانیم که نسخه جدید سیستم عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند اپل و یا WatchOS 4 در تاریخ 19 سپتامبر منتشر خواهد شد، بنابراین Apple Watch 3 به طور پیش‌فرض از این نسخه از سیستم عامل WatchOS استفاده خواهد کرد.
     

    همان طراحی همیشگی

    در بحث طراحی نمی‌توان تمایز خاصی میان ساعت‌های هوشمند اپل قائل شد و هر 3 Apple Watch معرفی شده تا به امروز از همان صفحه نمایش مربعی شکل استفاده می کنند.

    صفحه نمایش 1.65 اینچی این ساعت هوشمند از نوع OLED است که می‌توان آن را با کیفیت‌ترین صفحه نمایش به کار برده شده در تولید ساعت‌های هوشمند تا به امروز دانست، اما همانند نسخه قبلی کاربر به منظور اطلاع یافتن از زمان باید دست خود را بالا بیاورد و با اینکه این قابلیت سریع و بی‌نقص عمل می‌کند اما کاربران اپل هنوز قادر نخواهند بود تا با نگاه کردن به پایین و به سرعت از زمان اطلاع پیدا کنند.

    در واقع عدم تغییر در طراحی کلی Apple Watch 3 می‌تواند برای برخی از کاربران یک خبر خوب باشد چرا که به واسطه شباهت کلی ساعت‌های هوشمند اپل شما می‌توانید از همان وسایل جانبی همیشگی (مانند بند ساعت) در این مدل استفاده کنید و نیازی به پرداخت هزینه‌های بیشتر برای خرید وسایل جانبی جداگانه نیست.
     

    به نظر می ر‌سد تنها تغییر ظاهری اعمال شده در نسل سوم ساعت‌های هوشمند اپل مربوط به نقطه قرمز‌ رنگی باشد که به دکمه تنظیم ساعت اضافه شده است.

    طراحی کلی، نحوه اتصال بند به بدنه، شکل فیزیکی صفحه نمایش و سایز آن و کلیه فاکتور‌های ظاهری همانند نسخه پیشین هستند و جالب است که اپل توانسته بدون افزایش ضخامت خاصی در بدنه این ساعت، فناوری‌ها و ویژگی‌هایی را به نسخه پیشین اضافه کند.

    فناوری LTE

    قابلیت استفاده مستقیم Apple Watch 3 از ارتباطات مخابراتی و بی‌نیاز شدن این ساعت هوشمند از اتصال به یک آیفون بزرگ‌ترین پیشرفتی است که کاربران ساعت‌های هوشمند تا به امروز شاهد آن بوده اند، کاربر می‌تواند با دسترسی به منوی Control Center استفاده از اینترنت همراه را فعال و یا غیر فعال کند،  بر روی صفحه اصلی ساعت می‌توانید میزان قدرت سیگنال دریافتی را مشاهده کنید و از این به بعد کاربران Apple Watch می‌توانند بدون نیاز به همراه داشتن آیفون از برنامه‌های ناوبری استفاده کنند.
     

    البته خبر بد موجود در این قسمت این است که چون تراشه ارتباطی تعبیه شده در Apple watch 3 قابلیت تعویض و جابجایی را ندارد گمان نمی‌کنیم قابلیت‌‌‌های‌ ارتباطی این ساعت در کشو‌رمان قابل استفاده باشند و در کشور‌های دیگر اتصال بدون واسطه این ساعت هوشمند به اینترنت توسط اپراتور‌‌های مخابراتی‌ای همچون Verizon و T-Mobile پشتیبانی می‌شود.

    قابلیت دیگری که در نسل سوم Apple Watch شاهدش هستیم به کار‌گیری سنسور ارتفاع‌سنج در آن است که به واسطه آن ساعت هوشمند اپل از این به بعد می‌تواند به هنگام دویدن کاربر و اندازه‌گیری ارتفاع وی در هر لحظه تخمین دقیق‌تری از کالری مصرف‌شده توسط او داشته باشد.

    باتری

    شارژ باتری Apple Watch 3 در عرض 90 دقیقه از حالت صفر به 80 درصد ظرفیت خود می‌رسد و مدت زمان لازم برای تکمیل پروسه شارژ از حالت 80 درصد، 30 دقیقه است.

    اپل ادعا می‌کند که این ساعت هوشمند با داشتن ظرفیت کامل باتری می‌تواند 10 ساعت به هنگام انجام اعمال ورزشی، 5 ساعت در استفاده از GPS، 4 ساعت در موقعیتی که GPS و اینترنت LTE به صورت همزمان فعال هستند و 1 ساعت در مکالمه با استفاده از باند پرسرعت LTE روشن بماند.
     

    سخت افزار و نرم‌ افزار

    Apple Watch 3 به طور پیش‌فرض از آخرین نسخه سیستم عامل‌ ساعت‌های هوشمند اپل و یا WatchOS 4 استفاده می‌کند که از جمله ویژگی‌های جدید این سیستم عامل در مقایسه با نسل پیشین می‌توان به بهبود در ویژگی‌های ورزشی، قابلیت اتصال به گجت‌های دیگر از طریق بلوتوث و نیز رابط کاربری نسبتا جدید آن اشاره کرد.

    سیستم عامل جدید به پشتوانه پردازنده 2 هستهای تعبیه شده در Apple Watch 3 عملکرد بهتری خواهد داشت، با اینکه هیچ اطلاعاتی در مورد نام و یا مشخصات فنی پردازنده جدید در دست نیست اما اپل ادعا کرده که پردازنده نسل جدید در مقایسه با نسل پیشین افزایش قدرتی 70 درصدی را تجربه کرده است، تنها توضیحی که رسما در مورد سخت افزار این گجت داده شده در مورد تراشه W2 این ساعت است که مسئولیت پردازش اعمال و ارتباطات بی سیم گجت را بر عهده دارد.
     

    Apple Watch 3 در مقابل Apple Watch 2

    تغییرات گسترده‌ای بین این دو گجت وجود ندارد و اگر از قابلیت Apple Watch 3 در برقراری ارتباط با اینترنت پر سرعت LTE صرف نظر کنیم، انتخاب نهایی بین این دو ساعت واقعا دشوار خواهد بود.
     

    Apple Watch 3 بر روی دکمه تنظیم خود نقطه‌ای قرمز رنگ دارد (برای انجام اعمال جدید) و ضخامت بدنه آن نیز با وجود ویژگی‌های سخت افزاری بیشتر در مقایسه با ضخامت بدنه Apple Watch 2 تنها چند میلی‌متر بیشتر است.
     

    شتاب سنج، GPS، صفحه نمایش و دیگر فاکتور‌های موجود بین دو ساعت یکسان هستند؛ علاوه بر این انتظار داریم تا باتری ساعت هوشمند جدید پیشرفت‌هایی را نشان دهد و اگر اینترنت همراه آن را غیر فعال کنیم عمر باتری آن در مقایسه با عمر باتری نسل پیشین کمی بیشتر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر