ربات‌های فرودگاهی LG به کمک مسافران می‌آیند

عصر کالا- برای بیشتر مسافران پرواز کردن کاری استرس‌زا محسوب می‌شود. این امر با توجه به ذات هواپیما و فرودگاه‌ها تشدید هم می‌شود. بزرگ‌ترین فرودگاه‌های دنیا به‌شدت پیچیده هستند و باید روزانه پذیرای هزاران مسافری باشند که می‌خواهند از یک نقطه به نقطه دیگری بروند، یا کسانی که به دنبال چمدان خود می‌گردند و افرادی که در صف‌های بی‌پایان منتظر نوبتشان هستند.

ربات‌های فرودگاهی LG به کمک مسافران می‌آیند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از دیجی کالا؛ با توجه به این پیچیدگی و بحث‌های امنیتی مسافران برای پروازهای داخلی دو ساعت و برای پروازهای خارجی سه ساعت زودتر در فرودگاه حاضر می‌شوند. به همین خاطر است که طبق تحقیقات انجام شده مسافرت هوایی و فضای فرودگاه استرس بیشتری نسبت به محل کار و یا جابه‌جا کردن خانه دارد.

    شرکت ال‌جی با در نظر گرفتن این مسئله، به دنبال راه‌حل آن رفته و توانسته ربات راهنمای فرودگاه خود را معرفی کند. این ربات در کنار ربات تمیزکننده فرودگاه این شرکت می‌توانند فضای فرودگاه را به محیطی با استرس کمتر تبدیل کرده و آرامش بیشتری به مسافران هدیه دهند.

    ربات راهنمای فرودگاه: راهنمای قدم‌به‌قدم پرواز
    فضای اکوسیستم خدمات هوشمندانه ال‌جی به فرای محیط خانه رسیده است. ربات راهنمای فرودگاه که به زودی در فرودگاه سئول رونمایی می‌شود، یکی دستیار اطلاعاتی هوشمند برای مسافران است و به سوالات آنها به چهار زبان مختلف انگلیسی، چینی، ژاپنی و کره‌ای پاسخ می‌دهد. با یک اسکن ساده بلیت مسافر، ربات اطلاعات مربوط به جزئیات زمان و گیت پرواز و حتی آب‌وهوای شهر مقصد را در اختیار مسافر می‌گذارد. ربات ال‌جی به مسافر مسیری برای رسیدن به مقصدش داخل فرودگاه پیشنهاد می‌دهد و میزان فاصله و مدت زمان رسیدن به آن را نیز مشخص می‌کند. حتی می‌تواند مسافران گم‌شده و یا کسانی که با تاخیر رسیدند را تا گیت و یا مکان مورد نظرشان همراهی کند.

    ربات تمیزکننده فرودگاه: تمیزی در سایز صنعتی
    محصولات ال‌جی بدون یک جاروبرقی رباتیک سایز صنعتی کامل نمی‌شد. ربات تمیزکننده فرودگاه ال‌جی یک جاروبرقی بسیار بزرگ است که به مخزن بزرگ گردوغبار و چندین موتور و فرچه مجهز شده است. این ربات توانایی تمیز کردن هر چیزی از روی سطح زمین و یا کف‌پوش‌های موکتی را دارد و با دارا بودن آخرین مدل سنسورهای هوشمند و چندین دوربین حتی در محیط‌های شلوغ نیز عملکردی امن، قدرتمند و موثر را ارائه می‌دهد. سنسورهای متعدد با استفاده از فاصله سنج و تشخیص نوری (LIDAR) موانع را تشخیص داده و راه درست را پیدا می‌کند. به لطف فناوری شبیه‌ساز مکانی و نقشه‌ای (SLAM)، ربات همیشه از موقعیت خودآگاه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر