قبل از خرید گوشی آیفون کارکرده به این ۵ نکته توجه کنید

عصر کالا- محصولات اپل واقعا گران هستند و واقعا هر کسی نمی‌تواند هزینه‌ زیادی را برای این محصولات مخصوصا آیفون‌ها متقبل شود. ا

قبل از خرید گوشی آیفون کارکرده به این ۵ نکته توجه کنید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر کالا» به نقل از  آسمونی، اما هنوز یک راه حل وجود دارد و آن‌ هم خرید آیفون‌‌های کارکرده است. البته خرید آیفون‌های کارکرده چندان ساده نیست و باید به یک سری نکات مهم توجه داشت.

    این‌ها نکاتی هستند که باید هنگام خرید یک آیفون کارکرده مد نظر داشته باشید:

    1- کد IMEI محصول را هم از روی بدنه محصول و هم از داخل محصول چک کنید
    احتمال این که آیفونی که خریداری کرده‌اید، بدنه‌ای جایگزین شده با مدل اصلی داشته باشد بسیار زیاد است. شاید این آیفون دچار ضربه شده باشد و یا به داخل آب افتاده باشد و برای همین کاربر قبلی ناچار به تعویض بدنه بوده‌ است. حتی اگر این بدنه جدید فوق‌العاده تمیز و جذاب به‌نظر برسد اما شاید شرایط به‌ گونه دیگری باشد. حال باید چه کرد؟ در قسمت پشتی آیفون شما، کد IMEI هک شده است. این کد را با کدی که در قسمت Setting> General> About وجود دارد تطبیق دهید. البته راه حل ساده‌تری نیز وجود دارد و آن راه‌حل، شماره‌گیری کد #06#* است. لازم به ذکر است که حتی با وجود مطابق بودن کد IMEI، آیفون کارکرده را به یک تعمیرکار نشان دهید تا از وضعیت پیچ‌های بدنه آیفون مطلع شوید. علاوه بر این بهتر است دکمه‌های صدا و پاور را نیز بررسی کنید.

     

    2- مطمئن شوید که آیفون کارکرده شما مسروقه نباشد

    از زمانی که نسخه هفتم سیستم‌عامل iOS عرضه شد، اپل تصمیم گرفت که بخش امنیت این سیستم‌عامل را بیشتر از هر زمانی بهبود دهد که یکی از دلایل آن، جلوگیری از فروش آیفون‌های مسروقه است. اگر در آیفون شما برنامه Find My iPhone بود، به سرعت آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سرویس خاموش است و هیچ حساب کاربری دیگری در آن اضافه نشده است. البته احتمال دارد که این محصول مسروقه نباشد و فقط حساب کاربری کاربر قبلی باشد.

    برای این که کاملا مطمئن شوید دو راه وجود دارد. اگر در دسترسی به بخش‌های مختلف آیفون مشکلی ندارید به بخش تنظیمات رفته و گزینه Find My iPhone را خاموش کنید. اما اگر در دسترسی به بخش‌های مختلف به مشکل برخوردید به این آدرس بروید و سپس کد IMEI را وارد کنید. این مورد به شما کمک می‌کند تا ببینید که آیا این گزینه قبلا هم فعال شده است یا خیر.

    3- مطمئن شوید که کد IMEI بلاک نشده است
    وبسایت Swappa دارای یک ابزار آنلاین و رایگان است که به شما اطلاعاتی پیرامون بلاک شدن IMEI آیفون کارکرده‌تان می‌دهد.


    4- تمامی اطلاعات از پیش را پاک کنید
    یکی از مهم‌ترین اقدامات در زمینه خرید یک آیفون کارکرده، حذف کردن اطلاعات و Apple ID کاربر قبلی است. برای این کار باید به قسمت تنظیمات رفته و سپس در بخش iCloud تمامی اطلاعات را حذف کنید.

    5- بررسی وضعیت کلی محصول
    برای بررسی گارانتی و شرایط محصول، به این وبسایت بروید و سپس سریال محصول را وارد کنید. اگر وارد مرحله بعد شوید، باید اعلام کنیم که محصول شما مسروقه نیست و تا بحال جایگزین نشده است. برای اینکه به سریال محصول دسترسی داشته باشید به تنظیمات و گزینه General رفته و از بخش About سریال محصول را مشاهده کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر