عرضه دستگاهی برای کنترل وسایل برقی از راه دور

عصر کالا- یکی از واحدهای فناوری مرکز رشد واحد دانشگاه آزاد رشت دستگاه کنترل از راه دوری را عرضه کرده که می‌توان از این طریق تجهیزات برقی خانه را خاموش و یا روشن کرد.

عرضه دستگاهی برای کنترل وسایل برقی از راه دور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، محمدعلی جوافشان، مجری طرح با اشاره به چالش‌های کشور برای تامین آب مصرف، گفت: در این راستا به منظور کاهش آب مصرفی دستگاه آبیاری اتوماتیک برای مصارف خانگی را ارائه کردیم.
    وی با بیان اینکه این دستگاه به شیر آب متصل می‌شود، اظهار کرد: دستگاه آبیاری طراحی شده مجهز به تایمری است که از یک ثانیه تا 16 ساعت قابلیت تنظیم دارد و می‌توان بر این اساس میزان زمان آبیاری را از یک ثانیه تا چند ساعت تنظیم کرد.
    جوافشان طراحی و ساخت دستگاه کنترل رطوبت و دما برای مرغداری‌ها و سالن‌های پرورش قارچ را از دیگر دستاوردهای تحقیقاتی این واحد فناوری نام برد و یادآور شد: دقت سنسور گرمایی این سیستم 625 صدم درجه و دقت سنسور دمایی آن 5 درجه است.
    وی با اشاره به ساخت دستگاه پریز کنترلی در این واحد فناوری خاطرنشان کرد: این دستگاه به صورت سه راهی ساخته شده است که یک طرف آن به برق مستقیم متصل است و طرف دیگر به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان از راه دور تجهیزات برقی را روشن و یا خاموش کرد.
    به گفته مجری طرح، این دستگاه موجب کاهش مصرف برق خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر