مایکروسافت به دنبال تلفیق حسگر اثر انگشت و نمایشگر

عصر کالا- کمپانی‌های بزرگ، مدام به دنبال نوآوری و پیاده‌سازی فناوری‌های جدیدی هستند که به مدد آنها بتوان احراز هویت را هر چه سریع‌تر و راحت‌تر انجام داد.

مایکروسافت به دنبال تلفیق حسگر اثر انگشت و نمایشگر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایتنا، دید کارشناسان،‌اهمیت این موضوع، از سویی به دلیل لزوم توجه به مقوله امنیت و از سوی دیگر به منظور تسهیل تأیید ورود به پروفایل همه کاربران مدنظر قرار گرفته است.
    در این میان، به نظر می‌رسد که تائید هویت از طریق نشانگرهای حیاتی، نوعی فناوری است که بیش‌ از پیش در میان شرکت‌های بزرگ محبوب شده و دنبال می‌گردد.

    طبق اخبار منتشره، آخرین شرکتی که به سراغ چنین فناوری‌هایی رفته، غول نرم‌افزاری جهان یعنی مایکروسافت است که در این راستا قصد دارد تا بتواند تحولی در زمینه حسگرهای حیاتی موجود در دستگاه‌های همراه ایجاد کند.


    به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی onmsft، شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد با استفاده از نوآوری متخصصین خود، محصولی مبتنی بر نوعی فناوری ویژه را ایجاد کند که بر اساس آن می‌توان نمایشگرهایی را در اختیار داشت که در عمل، کارآیی حسگرهای اثر انگشت را از خود نشان می‌دهند که البته بنا به ادعای این شرکت، تحولی عظیم در نتیجه عملیاتی شدن این محصول، پدید خواهد آمد.

    مطابق بخشی از جزئیات منتشر شده در رسانه‌ها، برنامه از این‌ قرار است که این شرکت می‌خواهد کاری کند که بتوان اثر انگشت کاربران را بدون نیاز به یک حسگر مجزا اسکن کرد و این البته روشی است که نمایشگرهای تلفن همراه به خوبی قادر به انجام آن می‌باشند.


    این شرکت حتی برای اثبات و تقویت ادعای خود، اعلام کرده که توانسته است یک اختراع خاص در این زمینه را انجام داده و آن را به ثبت برساند. ضمن اینکه تاریخ ثبت اختراع مزبور به ماه جولای سال 2016 میلادی بازمی‌گردد، که نشان‌دهنده برنامه طولانی مدت این شرکت در این حوزه است، هر چند تاکنون چندان سخنی از آن به میان نیامده بود.

    گفته می‌شود این اختراع شامل پیاده‌سازی روش‌های مختلفی برای شناسایی اثر انگشت بر اثر لمس نمایشگر است و همچنین شامل تلفیق خروجی پنل با یک‌لایه حسگر می‌شود که تمامی نمایشگر را می‌پوشاند.

    البته هنوز زمان عرضه این فناوری مشخص نشده و مایکروسافت برنامه‌ای برای عملیاتی کردن این طرح به رسانه‌ها اعلام نکرده است؛ لیکن پیش‌بینی می‌شود که در سال 2017 خبری در این زمینه از سوی این شرکت به گوش نرسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر