افزایش ۵۰ درصدی سود عملیاتی سامسونگ

عصر کالا- پیش‌بینی‌ ها حاکی از آن است که سود عملیاتی شرکت سامسونگ طی سه‌ماهه‌ اول سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۵۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش خواهد یافت و به ۱۳.۷ میلیارد دلار می رسد.

افزایش ۵۰ درصدی سود عملیاتی سامسونگ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایبِنا، کمپانی سامسونگ پیش‌بینی کرد در طی 3 ماهه‌ اول سال جاری میلادی شاهد افزایش 50 درصدی سود عملیاتی خواهد بود که نتیجه‌ افزایش سوددهی در بخش تولید تراشه‌ حافظه است.

    بر اساس این گزارش، اطلاعات ارائه ‌شده نشان از این دارد که سامسونگ طی زمستان 2018 به لطف بخش تولید تراشه، سود عملیاتی 13.7 میلیارد دلاری برای سهامداران خود محقق می کند. همچنین بنابر آمارهای ارائه‌ شده، 70 سنت از سود عملیاتی سامسونگ نتیجه‌ فروش یک دلار از تراشه‌های حافظه‌ DRAM این شرکت است.

    بر اساس اطلاعات ارائه‌ شده، افزایش تقاضا برای تراشه‌ حافظه همچنان طی سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت. البته باید به این نکته اشاره کرد که رشد سود کسب‌ شده در این حوزه همچون سال گذشته 83 درصد نیست و به 15 درصد کاهش پیدا می‌کند.

    منشا افزایش سود

    اگرچه انتظار نمی‌رود طی سال جاری میلادی شاهد افزایش قیمت تراشه‌ی حافظه باشیم؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که افزایش عرضه‌ محصولات توسط سامسونگ در کنار استفاده از روش‌هایی برای کاهش هزینه‌ها، روشی است که باعث افزایش سوددهی سامسونگ خواهد شد.

    احتمال افزایش 46 درصدی سود عملیاتی

    بر اساس پیش‌بینی‌ انجام‌شده توسط تحلیل‌گران تامسون رویترز، انتظار می‌رود سامسونگ طی سه‌ ماهه‌ اول سال جاری میلادی با افزایش 46 درصدی سود عملیاتی در مقایسه با زمستان سال گذشته روبرو شود و سود عملیاتی 13.7 میلیارد دلاری کسب کند.

    به گزارش زومیت، هر چند سود عملیاتی مورد انتظار برای سامسونگ طی زمستان 2018 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده، اما از رقم 14.3 میلیارد دلاری کسب‌ شده طی پاییز 2017 کمتر است.

    فروش کمتر از انتظار آیفون 10 اپل باعث شده سفارش پنل‌ اولد سخت سامسونگ بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها باشد و همین موضوع درآمد سامسونگ از این کانال را تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌ شده، سامسونگ تنها 60 تا 65 درصد از سفارش اولیه مورد انتظار را تولید کرده و در اختیار اپل قرار داده است.

    نمودار روند قیمت سهام سامسونگ در یک ماه اخیر «مارس تا آوریل 2018»

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر