بازار فناوری اطلاعات پایش می شود

عصر کالا- رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از بازرسی و پایش بازار فناوری اطلاعات کشور خبرداد.

بازار فناوری اطلاعات پایش می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید مهدی میرمهدی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه بازرسی از واحدهای صنفی بزودی آغاز می‌شود، افزود: متاسفانه به دلیل واردات کالای قاچاق از سوی برخی افراد موجب شده این کالا‌ها با گارانتی‌های متفرقه و حتی گارانتی‌های مورد تائید اتحادیه و سازمان حمایت به فروش رسانده شود.
    وی در ادامه با بیان اینکه طبق برآوردهای صورت گرفته 10 درصد کالا‌های موجود در بازار آی تی بصورت قاچاق یا دارای کارت گرانتی نامعتبر است، اظهارداشت: رصد واردات کالا بوسیله ستاد مبارزه با کالای قاچاق و نیروی انتظامی انجام می‌گیرد.
    رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: ستاد مبارزه با کالای قاچاق پایش بازار آی تی را در دستور کار خود قرار داده و بزودی این بازرسی از تمامی واحدهای صنفی آغاز خواهد شد.
    وی با بیان اینکه مبارزه با کالای قاچاق دستور مقام معظم رهبری است، افزود: این پدیده آفت جدی برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
    میر مهدی اضافه کرد: این دوره از بازرسی‌ها همچون سال گذشته نخواهد بود چرا که سازمان تعزیرات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا لیست کامل و اطلاعات دقیقی از مراکز متخلف بازار که از قبیل: مورد شناسایی قرار گرفته در دست دارند بنابراین در صورت برخورد با موارد احتمالی به‌صورت قطعی اعمال قانون صورت می‌گیرد.
    وی در ادامه از فعالیت 137 اتحادیه در سطح شهر تهران خبرداد و افزود: اتحادیه صنف فناوران رایانه از این اتحادیه هاست.
    رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: در حال حاضر این اتحادیه طبق ضوابط خاص مصوب در هیئت عالی نظارت در 9 رسته از قبیل: فروشندگی و ارائه خدمات اولیه رایانه، ماشین‌های اداری و لوازم مربوطه، تولید، فروش و تعمیرات ماشین‌های اداری، رایانه و قطعات مربوطه و دفتر فروش ماشین‌های اداری و رایانه مشغول فعالیت است.
    وی افزود: از دیگر رسته‌های فعالیت این اتحادیه می‌توان به دفتر خدمات حضوری اینترنت (کافی نت)، دفتر تولید، فروش و تعمیرات ماشین‌های اداری، رایانه و قطعات مربوطه، فروش و تعمیر رایانه، ماشین‌های اداری و قطعات مربوطه، تولید و توزیع انواع نرم افزارهای آماده غیرسفارشی، خدمات کامپیوتری به صورت اینترنتی یا غیرحضوری و خدمات نصب و راه اندازی شبکه کامپیوتر اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر