هواوی در نمایشگاه ایفا از گوشی هوشمندش مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی می‌کند

عصر کالا- به‌نظر می‌رسد هواوی برای نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷، یک ابر گوشی با محوریت هوش مصنوعی آماده کرده است.

هواوی در نمایشگاه ایفا از گوشی هوشمندش مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هواوی امروز یک توییت جدید در حساب کاربری رسمی خود منتشر کرده است. در این توییت این سوال مطرح شده که چه می‌شود اگر آینده هوشمند باشد. این شرکت تصمیم دارد تا در تاریخ 2 سپتامبر (11 شهریور) در جریان برگزاری نمایشگاه ایفا 2017 برلین، به سؤال مذکور پاسخ دهد. حال جالب است ببینیم که این کمپانی چینی چه جوابی برای پرسش خود ارائه خواهد کرد. ماه نوامبر، مدیرعامل هواوی ریچارد یو، در مورد یک اَبَر گوشی توضیحاتی ارائه داد و از این محصول به عنوان «نسخه‌ی دوم افراد» یاد کرد؛ بنابراین ابر گوشی هواوی احتمالا توانایی‌هایی در حد چشم، گوش، زبان، بینی، بدن و ذهن انسان‌ها را ارائه خواهد کرد. هواوی برای تبدیل کردن این ایده به واقعیت، در چهار حوزه‌ی کلیدی فعالیت داشته است؛ دستگاه، ارتباطات، کلود و چیپ‌ست‌ها.

    حال که صحبت از تراشه‌ی پردازشی به میان آمد، بد نیست اشاره کنیم که هواوی چیپ‌ست پردازشی هوش مصنوعی خود را نیمه‌ی‌ دوم سال جاری به بازار عرضه خواهد کرد. این تراشه، پردازنده‌ی اصلی، پردازنده‌ی گرافیکی و هوش مصنوعی را با یکدیگر ترکیب خواهد کرد. مسلما پردازنده‌ی هوش مصنوعی هواوی، نقش مهمی در تحقق ایده‌های این کمپانی در زمینه‌ی هوش مصنوعی ایفا خواهد کرد. اینکه هواوی از چه پردازنده‌ی اصلی و چه پردازنده‌ی گرافیکی‌ در این مورد بهره خواهد گرفت فعلا مشخص نیست. مدیرعامل هواوی به این مورد اشاره کرده که رابط کاربری انحصاری این شرکت برای سیستم عامل اندروید، قابلیت‌ یادگیری عمیق ماشینی و محاسبات هوشمند را به کاربر ارائه می‌دهد. ترکیب استفاده از رابط کاربری EMUI هواوی در کنار سخت‌افزار اختصاصی این شرکت می‌تواند راه را برای تولید یک ابر گوشی، هموار سازد. با توجه به آنچه گفته شد، این احتمال وجود دارد که ابر گوشی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی هواوی در نمایشگاه ایفا 2017 برلین رسما معرفی شود.

    البته شاید در تاریخ 2 سپتامبر (11 شهریور) جزئیاتی در مورد دو گوشی هوشمند هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو نیز توسط این شرکت چینی ارائه شود. همچنین نباید انتظار داشته باشید که گوشی‌های هوشمند جدید سری میت 10 این شرکت در نمایشگاه ایفا امسال رونمایی شوند. بر اساس خبرها و شایعات اخیر، گفته می‌شود دستگاه‌های جدید میت 10 به احتمال زیاد در تاریخ 10 اکتبر (18 مهر) معرفی خواهند شد.

    نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به زودی شاهد معرفی یک ابر گوشی از جانب کمپانی هواوی خواهیم بود؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر