با کابل جدید «اچ دی ام ای» تصاویری با شفافیت ۵ برابری ببینید

عصر کالا- با از راه رسیدن نسل جدید کابل های اچ دی ام ای، موسوم به HDMI ۲.۱ تماشایی فیلم و ویدئو با وضوح بی سابقه ۱۰۲۴۰ در ۴۳۲۰ پیکسل ممکن می شود.

با کابل جدید «اچ دی ام ای» تصاویری با شفافیت ۵ برابری ببینید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، نسل اول کابل های اچ دی ام ای تماشای ویدئو با کیفیت Full HD یا 1920 در 1080 پیکسل را ممکن می کردند. با گذشت زمان و افزایش کیفیت تصاویر و کابل های مذکور این رقم به 3840 در 2160 پیکسل (4K)افزایش یافت. پس از مدتی این رقم به 7680 در 4320 پیکسل (8K ) و حالا به رقم استثنایی 10240 در 4320 پیکسل (10K) رسیده است.

    کابل های HDMI 2.1، مشاهده تصاویر فشرده نشده 8K را با نرخ تازه سازی 60 هرتز یا مشاهده تصاویر 4K را با نرخ تازه سازی 120 هرتز ممکن می کنند. همچنین میزان کلی انتقال داده ها از رقم 18 گیگابایت در ثانیه در گذشته به رقم بی سابقه 48 گیگابیت در ثانیه در کابل های یادشده افزایش می یابد.

    نرخ تازه سازی تصویر در مورد تصاویر 10K از طریق این کابل ها 120 هرتز است. اما برای نمایش دقیق و بدون خدشه تصاویر در این حالت باید از الگوریتم جدیدی به منظور فشرده سازی تصاویر استفاده شود.

    کابل مذکور از فناوری موسوم به Dynamic HDR نیز پشتیبانی می کند که نمایش طیف رنگ بسیار گسترده تری را با عمق، جزئیات و شفافیت و کنتراست بالاتر ممکن می کند.

    استفاده از این کابل ها حجم صدای منتقل شده برای شنیده شدن را هم از یک مگابیت در ثانیه به 37 مگابیت در ثانیه افزایش می دهد. عرضه این کابل ها به بازار از نیمه اول سال 2018 آغاز می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر