نرم افزار ضدتقلب امتحانی از راه رسید

عصر کالا- تقلب امتحانی یکی از چالش های جدی در مدارس دنیاست و با پیشرفت فناوری و عرضه یک نرم افزار تازه امکان تقلب نیز به صفر رسیده است.

نرم افزار ضدتقلب امتحانی از راه رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، یک شرکت فناوری هندی به نام Mindlogicx Infratec نرم افزار جدیدی را ابداع کرده که از تقلب و هرگونه تخلف در حین برگزاری امتحانات کتبی جلوگیری می کند.

    این نرم افزار که IntelliPAD نام دارد، سوالات امتحانی را از طریق رایانه و در مدت زمان محدود و مشخصی در دسترس قرار می دهد و احتمال نشت سوالات را به صفر می رساند.

    نرم افزار یاد شده که در سیلیکون ولی آمریکا طراحی شده و در چین به تولید نهایی رسیده است، از طریق دفتر این شرکت هندی در سنگاپور عرضه شده و به فروش می رسد. در این نرم افزار از فناوری های بیومتریک و رمزگذاری برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، بهره گرفته شده است.

    نرم افزار مذکور سوالات امتحانی را بر روی سرورهای کلود خود رمزگذاری می کند و دانش آموزان تنها با ثبت اثر انگشت خود می توانند به محتوای سوالات برای مدت محدود دسترسی یابند. پس از ثبت اثر انگشت سوالات بر روی نمایشگر قابل مشاهده بود و دانش آموزان در مدت تعیین شده برای پاسخ به آنها فرصت خواهند داشت.

    این سیستم بر روی رایانه های شخصی، تبلت و دیگر انواع رایانه ها قابل پیاده سازی است. شرکت سازنده این نرم افزار از یک دهه قبل نرم افزارهای آموزشی عرضه می کند و حدود 60 کارمند دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر