هشدار درباره سوءاستفاده بعضی برنامه‌های موبایلی

عصر کالا- امروزه گوشی‌های هوشمند علی‌رغم پیچیدگی‌ها و بعضا قیمت‌های بالایی که دارند تنها بستری برای پردازش اپلیکیشن‌های مختلفی هستند که برروی آنها نصب می‌شود؛ این مساله اهمیت توجه به امنیت برنامه‌هایی که نصب می‌کنیم را مشخص می‌کند.

هشدار درباره سوءاستفاده بعضی برنامه‌های موبایلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، نیاز کاربران به اینترنت در عصر حاضر، به موضوعی مهم و اساسی در زندگی روزمره افراد تبدیل شده و اکثر کاربران اینترنتی مسائل مربوط به زندگی خود را با این فن‌آوری حل و فصل می‌کنند. ارتباط با رسانه اینترنت از طرق مختلفی همچون (رایانه، لپ‌تاب، تبلت و گوشی‌های تلفن همراه و...) صورت می‌گیرد که برروی هر یک از این تجهیزات نرم‌افزارهای خاصی نصب شده است.

    اما اخیرا در برخی از کانال‌ها ادعاهایی مبنی بر ناامن و یا بدافزار بودن برخی از اپلیکیشن‌ها مطرح شده است؛ امری که حتی درصورت واقعی بودن، می‌توانید با در نظر گرفتن اصولی ساده آن تهدیدها را برطرف کنید.

    برخی کاربران به دلیل ناآگاهی یا شناخت لازم از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، نرم‌افزارهایی را دانلود و برروی تجهیزات هوشمند خود نصب می‌کنند و این در حالیست که این برنامه‌ها می‌توانند به انواع بدافزارها آلوده بوده و اطلاعات مهم شما مانند رمزهای عبور، تراکنش‌های بانکی و... را مورد دستبرد قرار دهند.

    کاربران باید هنگام نصب اپلیکیشن‌ها مراقب دسترسی‌هایی که نرم‌افزار موقع نصب از آنها می‌گیرد، باشند؛ دسترسی‌هایی مانند دسترسی به گالری تلفن همراه، دسترسی به حافظه جانبی،   آپدیت کردن اپلیکیشن جهت استفاده از امکانات بیشتر آن، دسترسی به ایمیل، دسترسی به دفترچه تلفن و ...؛ بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)، در این راستا لازم است تا کاربران اسمارت فون‌ها به منظور ارتقاء امنیت در دستگاه‌های خود نکات زیر را در نظر بگیرند:

    _  همواره برای تلفن همراه خود از سیستم‌های رمزنگاری مناسب استفاده کنند.

    – استفاده از آخرین نسخه آنتی‌ویروس مناسب و به‌روز شده برای تلفن همراه.


    _  همیشه و در همه حال فاویروال‌ها و آنتی‌ویروس خود را در حالت فعال قرار دهند.

    _ از فروشگاه‌های معتبر و بنام جهت دانلود اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود استفاده کنند.

    _  عدم دانلود برنامه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی توسط افراد ناشناس به شما پیشنهاد می‌شود.

    به نظر می‌رسد با رعایت نکات بالا بویژه رعایت دانلود اپلیکیشن‌ها، از طریق فروشگاه‌های اینترنتی معروف و معتبر تا حدودی زیادی بتوان این مساله امنیتی را برطرف کرد؛ هرچند به روزرسانی آنتی‌ویروس ها هم همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفظ سلامت دستگاه‌های دیجیتالی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر