کیفیت بالاتر تصویر تلویزیون‌ها با فناوری جدید HDR۱۰+

عصر کالا- محبوبیت تلویزیون های HDR هر روز در حال افزایش است، در این بین دو کمپانی بزرگ سامسونگ و آمازون با همکاری یکدیگر استاندارد جدیدی را به وجود آورده‌اند تا کیفیت این تلویزیون‌ها را بهبود بخشند.

کیفیت بالاتر تصویر تلویزیون‌ها با فناوری جدید HDR۱۰+
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  کلیک، دیجیتال ترندز اعلام کرد که این استاندارد جدید با نام HDR10+، در واقع ترکیبی از محاسن دو استاندارد HDR10 و Dolby Vision است؛ HDR10 یک استاندارد باز بوده که در اکثر تلویزیون ها وجود دارد. مزیت استفاده از استاندارد Dolby Vision، ایجاد کنترل بیشتر بر روی سیگنال های ویدئویی می‌باشد.

    استاندارد HDR10+ تصاویر زنده تری را به نمایش می‌گذارد، به علاوه صحت رنگ و کنتراست بهتری نیز به دست می‌آید. کمپانی سامسونگ اعلام کرد که هم اکنون مذاکره با چند شرکت فناوری برای ساخت این تلویزیون‌ها شروع شده؛ به علاوه شرکت آمازون نیز در تلاش است تا از این فناوری برای ارتقای برخی خدمات ویدئویی خود استفاده نماید.

    این استاندارد از فناوری جدیدی به نام Dynamic Tone Mapping استفاده می‌کند که تنظیم جزییات تصاویر ویدئویی در هر یک از بخش‌های هر فریم هر تصویر را با سهولت بیشتر امکان پذیر می‌سازد.

    HDR10+ یک استاندارد آزاد و باز است، بدین معنا که تولید کنندگان تلویزیون برای استفاده از آن لازم نیست هزینه‌ای را پرداخت کنند. سامسونگ اعلام کرد که تلویزیون‌های جدید تولید شده توسط این کمپانی از استاندارد HDR10+ پشتیبانی خواهد کرد، به علاوه خریداران تلویزیون های قدیمی‌تر در سال 2016 نیز با بروز رسانی میان افزار نصب شده بر روی تلویزیون‌هایشان می‌توانند از محاسن فناوری جدید بهره‌مند شوند. قرار است این فناوری در نیمه دوم سال جاری عرضه گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر