چطور باید تلویزیون دلخواه خود را انتخاب کنیم؟

عصر کالا- تلویزیون یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز هر خانه است اما در این میان قیمت تلویزیون ها و همچنین وجود فناوری‌های مختلف بر روی آن‌ها در کنار برندهای مختلف نیز کار را برای خرید تلویزیون سخت‌تر کرده است.

چطور باید تلویزیون دلخواه خود را انتخاب کنیم؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، در این مطلب به صورت کاملا کاربردی به بررسی نحوه انتخاب بهترین تلویزیون برای خرید می‌پردازیم تا اولا گول برخی از فروشندگان متقلب را نخورید و همچنین اینکه تلویزیون مورد علاقه خود را به نسبت سایز و گارانتی و برند معتبر و قیمت مناسب آن انتخاب نمایید.
    کیفیت ساخت تلویزیون
    چون زمان زیادی برای تعویض تلویزیون لازم است پس باید حتما قبل از خرید تلویزیون به کیفیت ساخت و نوع مونتاژ و کیفیت بدنه آن توجه نمود. البته شاید در این جا ذکر کنید که فهم این موضوع که آیا تلویزیون مورد نظر دارای کیفیت ساخت و جنس و کیفیت مونتاژ خوبی است یا خیر کار شما نباشد؛ اما برای حل این موضوع می‌توانید یا با ما تماس بگیرید یا اینکه از برندهای معتبر بازار خرید کنید. چرا که برندهای بزرگ سازنده ال ای دی، اولد، ال سی دی و پلاسما دارای کیفیت ساخت خوبی می‌باشند.
    راهنمای انتخاب سایز تلویزیون
    بعد از انتخاب برند، باید به سراغ سایز مناسب تلویزیون برای مکان مورد نظرتان بروید. طبق جدول زیر در نظر داشته باشید که هیچگاه تلویزیون را بر اساس سایز خانه‌تان انتخاب نکنید چرا که شاید فضای سالن شما 200 متر باشد و فکر کنید که باید برای این فضا تلویزیون 65 یا 70 اینچ بردارید اما زمانی که فاصله نشیمن‌گاه خود تا تلویزیون را در نظر میگیرید متوجه می‌شوید که حدود 2 و نیم متر هست که خوب در اینجا 70 اینچ زیاد است و در اصل باید یک تلویزیون با سایز 40 تا 43 اینج را انتخاب کنید.

    دوستان عزیز اندازه و سایز تلویزیون خیلی مهم است و این را در نظر داشته باشید که برخی از خریداران در هنگام خرید به بحث تجملات نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند که هر چه تلویزیون مورد نظر بزرگ‌تر باشد پس کلاس بیشتری هم دارد. توجه داشته باشید که این دسته از عزیزان سخت در اشتباه هستند چرا که اگر ال ای دی مورد نظر بزرگ‌تر از اندازه استاندارد باشد در هنگام تماشای تلویزیون هم تصویر را با کیفیت پایین‌تری می‌بینید و هم اینکه در برخی تصاویر حتی می‌توانید پیکسل‌ها را مشاهده کنید که جالب نیست و در کل به چشمان شما شدیدا آسیب می‌رساند.

    کیفیت تصویر تلویزیون
    در حال حاضر سه کیفیت تصویر HD و Full HD و 4K وجود دارد که البته کیفیت تصویرهای دیگری چون 5K و 8K هم معرفی شده‌اند و در تک و توکی از تلویزیون‌ها در دنیا برای تست یا حتی خودنمایی توسط برندها قرار گرفته‌اند که دارای قیمت‌های فوق‌العاده بالایی هستند. در کل صحبت ما بر روی تلویزیون‌های حال حاضر بازار می‌باشد.
    تلویزیون های سایز کوچک نظیر تلویزیون های 32 اینچ و 24 اینچ و 22 اینچ و 20 اینچ و غیره که در کل کوچک هستند، اغلب دارای کیفیت تصویر HD هستند که باید خدمت شما ذکر کنیم که هر چه اندازه تلویزیون کوچک‌تر می‌شود در اصل دارای کیفیت تصویر مطلوب‌تری می‌باشند. پس برای سایز 32 اینچ و کوچک‌تر از آن کیفیت تصویر HD کاملا مورد قبول است.
    برای خرید تلویزیون در سایزهای بزرگ تر، نظیر 40 اینچ و 43 اینچ و بالاتر نیز حتما از کیفیت Full HD و 4K استفاده کنید و همچنین نظر ما این است که اگر قصد خرید تلویزیون بالاتر از 48 اینچ یا 49 اینچ و یا 50 اینچ به بالاتر را داشتید حتما کیفیت تصویر 4K را در الویت خرید خود قرار دهید.
    در حال حاضر تلویزیون های Full HD به نسبت تلویزیون های 4K کمی ارزان‌تر هستند که البته در حال حاضر این تفاوت قیمت خیلی کم شده است و مانند سال‌های قبل نیست چرا که به فرض مثال در حال حاضر در فروشگاه اینترنتی یکنام در برند سامسونگ یک تلویزیون 49 اینچ با کیفیت مناسب را با قیمت حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان می‌توانید خریداری کنید که برای خرید یک تلویزیون سامسونگ 4K و در همان سایز یا مثلا 50 اینچ حدود 300 هزار تومان تفاوت است که نشان از این می‌باشد که برندهای سازنده ال ای دی، راه را برای خرید تلویزیون 4K آسان‌تر کرده‌اند.
    موارد مهم دیگر برای خرید تلویزیون
    انطباق تصویر (سرعت پاسخ گویی تصویر)

    همانطور که از نام این مشخصه پیداست در اصل برای تصاویر سریع کاربرد دارد. برای درک بیشتر این طور باید گفت که فرض کنید در حال دیدن یک فیلم اکشن و یا یک مسابقه فوتبال هستید که همانطور می‌دانید در این اینجا تصاویر خیلی سریع در حرکت هستند. اگر انطباق تصویر شما بالا باشد یقینا تاری و کشیدگی تصاویر، کمتر خواهد بود که البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که برخی از شرکت‌های سازنده تلویزیون های ال ای دی، اولد و کیو ال ای دی از ارقام بالایی چون 2000 هرتز استفاده می‌کنند و باید بدانید این اعداد در کل برای گول زدن شما اعلام می‌شوند؛ چرا که از یک حدی بالاتر چشم توانایی تشخیص آن را ندارد پس به دنبال اعداد بزرگ نباشید.
    راستی دوستان گیمر هم به این موضوع توجه داشته باشند، برای شما عزیزان مهم‌ترین قسمت خرید تلویزیون همین انطباق تصویر است چرا که حرکت تصاویر در بازی‌ها خیلی بالا است.

    هارد خود را برای تست تلویزیون به فروشگاه ببرید

    گاهی اوقات برای خرید تلویزیون, به فروشگاه‌های مختلف می‌روید و مشاهده می‌کنید که تمام تلویزیون دارای کیفیت خیلی بالایی هستند و وقتی تصویر همان تلویزیون را در خانه می‌بینید اصلا آن تصویری که در فروشگاه دیدید را در خانه مشاهده نمی‌کنید.
    دلیل این موضوع این است که فروشگاه های فروش تلویزیون از تصاویر با کیفیت بالا برای نمایش پشت ویترین‌های خود استفاده می‌کنند اما اگر شما بتوانید یک هارد با تصاویر معمولی از شبکه‌های تلویزیونی را به فروشگاه ببرید و از فروشنده تقاضای تست بگیرید آن زمان به نتیجه درست‌تری می‌رسید. (البته این مورد کمی سخت است)
    پورت های تلویزیون را دست کم نگیرید

    چیزی که همیشه و برای همه باید مهم باشد پورت‌های یک تلویزیون است. این چیزی هست که خیلی از شما عزیزان به راحتی از کنارش رد می‌شوید. داخل خانه اکثریت شما کالاهایی نظیر دستگاه گیرنده دیجیتال یا کنسول بازی یا دستگاه دی وی دی، بلوری پلیر و لپ تاپ و خیلی از دستگاه‌های دیگر موجود می‌باشد که به پورت های HDMI و USB نیاز دارند.پس در کل به پورت‌های مورد نیازتان توجه داشته باشید و ببینید داخل مکان مورد نظری که تلویزیون را قرار می‌دهید چه دستگاه‌هایی وجود دارد و اصلا از چه پورت‌هایی می‌خواهید استفاده کنید.

    قابلیت HDR
    قابلیت HDR در تلویزیون به زبان ساده یعنی بالا بودن کیفیت تصویر آن تلویزیون. یقینا وجود HDR در تلویزیون باعث می‌شود که کیفیت رنگ را به صورت بهتری دریافت کنیم و کنتراست قوی‌تر و روشنایی بیشتر و وضوح بالاتری در تلویزیون های ال ای دی یا OLED یا QLED مورد نظر را به ارمغان خواهد آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر