"دیوار" روانه خانه‌ها می‌شود!

عصر کالا- شرکت سامسونگ اعلام کرد بزرگترین تلویزیون ماژولار خود موسوم به "دیوار" را توسعه می‌دهد و یک نسخه باریکتر از نسخه فعلی را روانه خانه‌ها خواهد کرد.

"دیوار" روانه خانه‌ها می‌شود!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت سامسونگ چند ماه پیش در نمایشگاه CES 2018 از بزرگترین تلویزیون جهان به نام "دیوار"(The Wall) رونمایی کرد.

    یکی از محصولات جذابی که در نمایشگاه علم و فناوری CES 2018 رونمایی شد، تلویزیون بزرگ و هوشمند سامسونگ بود که "دیوار)"the wall) نام دارد و از سایز و اندازه قابل توجهی برخوردار است و به نام خود شباهت بسیاری دارد.

    این تلویزیون ماژولار 146 اینچی عملا بدون قاب است، به این معنی که شما می‌توانید چندین نمونه از این تلویزیون را به هم متصل کنید.

    "دیوار" در اصل برای فضاهای عمومی و تجاری ساخته شده است و از تکنولوژی جدید MicroLED بهره می‌برد که دارای چراغ‌های LED فوق‌العاده کوچک برای بهبود روشنایی، کنتراست، وسعت و حجم رنگ می‌باشد.

    این تلویزیون 146 اینچی با قابلیت پخش تصاویر با کیفیت 4K، بسیاری از مزایای تلویزیون‌های OLED مانند نمایش مشکی خالص و سفید درخشان را ارائه می‌دهد.

    اما امروز، "هان جونگ هی" مدیر بخش نمایشگرهای سامسونگ گفت که سامسونگ در ماه سپتامبر تولید انبوه "دیوار" را آغاز خواهد کرد، اما اعلام کرد که در سال آینده نسخه بسیار باریک‌تری را عرضه خواهد کرد.

    وی گفت: نسخه جدید این تلویزیون در مقایسه با نسخه فعلی که 80 میلی‌متر ضخامت دارد، 30 میلی‌متر خواهد بود و اگرچه  بازار هدف آن، لوکس است، اما قیمت آن به اندازه‌ای نیست که مردم فکر می‌کنند.

    سامسونگ که اولین شرکتی بود که نمایشگرهای OLED را برای گوشی‌های هوشمند تولید کرد، تصمیم معکوسی را برای تلویزیون‌ها اتخاذ کرد و به توسعه فناوری کوانتوم ال.ای.دی یا "QLED" پرداخت.

    در حالی که آخرین مدل‌های QLED سامسونگ بهتر از همیشه است، کارشناسان فناوری OLED توسعه یافته در شرکت‌های ال‌.جی و سونی را برتر معرفی کردند.

    بنابراین سامسونگ تصمیم به کار بر روی فناوری MicroLED به عنوان یک جایگزین بالقوه برای OLED گرفت.

    تلویزیون‌های MicroLED مانند OLEDها دارای پیکسل‌هایی هستند که نور خود را منتشر می‌کنند و نیازی به نور پس‌زمینه ندارند. هر دو دارای نسبت کنتراست 10 هزار به یک هستند و مشکی خالص را نمایش می‌دهند، در حالی که مصرف انرژی کمتری نسبت به LEDهای رایج دارند.

    سامسونگ ادعا می‌کند که به دلیل استفاده از مواد معدنی در ساخت MicroLEDها، عمر بیشتری دارند و کمتر از OLEDها که از مواد آلی ساخته می‌شوند، دچار سوختگی پیکسل می‌شوند.

    از آنجایی که این صفحه نمایش‌ها از یک مجموعه از ماژول‌های مربعی MicroLED ساخته شده‌اند، می‌توان آنها را به هر اندازه دلخواه سفارش داد.

    البته یکی از مشکلات "دیوار" این است که خطوط اتصالی این ماژول‌ها از نزدیک مشخص هستند و باید دید که آیا سامسونگ در تولید نسخه جدید این تلویزیون این نقص را برطرف خواهد کرد یا خیر.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر