اپل تی وی ۴K به تراشه‌ی A۱۰X فیوژن و ۳ گیگابایت رم مجهز خواهد بود

عصر کالا- خبر جدیدی در مورد نسل جدید اپل‌ تی‌وی منتشر شده که اعلام می‌کند محصول نامبرده به پردازنده‌ی قدرتمند A۱۰X اپل‌مجهز خواهد بود.

اپل تی وی ۴K به تراشه‌ی A۱۰X فیوژن و ۳ گیگابایت رم مجهز خواهد بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، بر اساس جزئیاتی که در فرم‌ور نسل پنجم اپل تی‌وی 4K فاش شده است، این محصول به پردازنده‌ی A10X فیوژن اپل و 3 گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود.

    انتشار نسخه‌ی نهایی نرم‌افزار اپل در طی چند روز اخیر، باعث فاش اطلاعات زیادی در مورد محصولات جدید و معرفی نشده‌ی این کمپانی شده و حالا جزییاتی از اپل تی‌وی جدید توسط توسعه‌دهنده‌ای به‌نام استیو تروتون اسمیت در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است.

    نسل کنونی اپل تی‌وی در سال 2015 معرفی شد. بد نیست اشاره کنیم که نسل چهارم محصول نامبرده به چیپست اپل ایدی 1 و 2 گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. حال با توجه به انتخاب پردازنده‌ی قدرتمند A10 که در مدل‌های جدید آیپد پرو نیز به کار گرفته شده است، پیش‌بینی می‌شود که اپل نقشه‌های زیادی برای مدل جدید ستاپ باکس خود در سر دارد. یکی از این برنامه‌ها احتمالاً گسترش محتوای 4K است.

    از طرف دیگر استیو تروتون اسمیت معتقد است که شاید اپل تراشه‌ی A10X فیوژن را برای اجرای محتوای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه انتخاب کرده باشد. از آن‌جا که انتظار می‌رود آیفون ایکس اپل امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را ارائه دهد، ایجاد زمینه‌های سخت‌افزاری مورد نیاز برای پخش این نوع محتوا در اپل تی‌وی جدید منطقی به نظر می‌رسد.

    حتی در شرایطی که این مورد مهم‌ترین دلیل برای استفاده از چنین چیپ‌ست قدرتمندی در اپل تی‌وی جدید باشد، اما در عین حال کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که عملکرد کلی این محصول نسبت به نسل فعلی آن به میزان قابل توجهی بهبود یابد. افزون بر این توسعه‌دهندگان بازی‌های مبتنی بر تی‌وی اواس می‌توانند با بهره گرفتن از ظرفیت‌های پردازنده‌ی مورد بحث، بازی‌های سه‌بعدی خیره کننده و با کیفیت‌تری را برای این سیستم عامل توسعه دهند؛ بازی‌های که احتمالا تجربه‌ی کاربری نزدیک به کنسول‌های مدرن رقیب را به کاربران ارائه خواهند داد.

    وجود 3 گیگابایت رم باعث می‌شود تا حافظه‌ی مورد نیاز برای استریم محتوای 4K اچ‌دی‌آر در دسترس باشد. شایان ذکر است که انتظار داریم امکان پخش محتوای 4K اچ‌دی‌آر در دسترس ارائه دهندگان محتوا در فروشگاه آیتونز و نیز ارائه دهندگان شخص‌ثالث قرار بگیرد. علاوه بر این اضافه شدن رم احتمالاً به برنامه‌های آینده‌ی اپل برای ارائه قابلیت‌های واقعیت افزوده در اپل تی‌وی نیز مرتبط است.

    از مدت قبل مشخص شده که فریم‌ورک واقعیت افزوده‌ی اپل موسوم به ARKit، یکی از امکانات اصلی و مهم آیفون 8 و آیفون ایکس اپل خواهد بود. همانطور که احتمالا می‌دانید، اپل قصد دارد تا در رویداد روز 21 شهریور (12 سپتامبر) رسما از نسل جدید اپل تی‌وی، مدل جدید ساعت هوشمند اپل‌واچ و البته آیفون‌های جدید خود رونمایی به عمل آورد. رویداد مطبوعاتی اپل در سالن استیوجابز واقع در پارک اپل در کوپرتینو برگزار خواهد شد. تاکنون چندین مورد از جزئیات مربوط به آیفون X اپل بر اساس کد نسخه‌ی گلدن‌مستر آی‌اوای 11 فاش شده است؛ بر همین اساس از جمله ویژگی‌های آیفون ایکس می‌توان به سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی، نوار وضعیت دو بخشی و پردازنده‌ی A11 اشاره کرد. علاوه بر این طراحی آیفون جدید اپل نیز بر اساس کد آی‌اواس 11 گلدن‌مستر تقریبا تایید شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر